Gå til innhold
Arkivverket

[#57786] Er det noen som kjenner til henne?


Gjest Aud Karin Sande
 Del

Recommended Posts

Gjest Aud Karin Sande

Er det noen som kjenner til hvem Grete (Margrethe) Salomonsdtr, f ca 1866, Standal, Kinn Prstegjeld var. Hun var gift med en Lyder Vevring, f ca 1861. Lyder var smed. På 1900-tellingen var de registrert i Florø. Er det noen som kjenner til Grete ( Margrethe ) sin bakgrunn? Hvem hennes foreldre var? Og hvor de kommer fra. Håper det er noen som kan hjelpe meg. Mvh Aud Karin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kan det være nr 63,døpt 1866,Anne Margrethe,født 26 mars 1866? Faren heter Salomon.Kildeinformasjon: Sogn og Fjordane fylke, Kinn, Ministerialbok nr. A 6 (1857-1885), Fødte og døpte 1866, side 135. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6890&idx_id=6890&uid=ny&idx_side=-139>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Tror den damen jeg fant er hun som står som nr 2 på listen. Den Grethe som du skal ha(lenger ned på listen) ser jeg er født i Vefring NB.Lenke Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S Hynne

HeiAnn-Mary fant riktig dåp til deg i innlegg 2.Her er vielsen til Lyder og Anne Margrethe i 1889 par nr 6 nederst på siden LenkeFaren heter Salomon Henriksen og hun kom fra gården Standal.mvh Laila

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Angående tellingen 190 i innlegg 3: Det må være feil opplysning på tellingen ang. Grete's fødested.Det står at hun er født i Vefring NB,men dåpen jeg fant i innlegg 2,og vielsen Laila fant,innlegg 4,viser at hun er født i Kinn Prgj.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.