Gå til innhold
Arkivverket

[#57796] Johanne Nicolaisdatter tyding av kirkebok


Gjest Tom Brubak
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Tjenestepige paa søndre Holm. Jeg leser begynnelsen som Agger .. fogd, er ikke sikker.Men i landsomfattende søk finner jeg kun en som passer: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Litt mer av det som stod i margen til høgre, men jeg er langt fra sikker:'foranviste attest fra ... Munth (?) af 6 mai 1820 som viste at hun for 6 aar siden havde forladet Agger ...'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Brubak

Hei og takk for hjelpen Kjellaug. Det er vel Oslo hun kommer fra da, men jeg kan ikke finne henne under Aker. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ottar Solberg

Jeg leser det som mangler slik: 'Fra Aggerssogn'(sogen) 'Foreviste Attest fra Slotspræst Munch af.....' 'havde forladt Aggerssogn'(sogen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Johanne Nicolaidatter, 26 år, tjenestepike på søndre Holm, fra Agger sogn, ibidem, forevist attest fra slotsprest Munch av 6/5 1820, som viste at hun for 6 år side hadde forlatt Agger sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Til innlegg #4, tror du ikke at den jeg fant i ft 1801 for Christiania kan være den rette da? LenkeHun var den eneste i landsomfattende søk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da skulle en tro at hun er døpt her (3. dåp på høgre side): Kildeinformasjon: Oslo fylke, Akershus slottsmenighet i Garnisonsmenigheten, Ministerialbok nr. 3 (1777-1809), Fødte og døpte 1794, side 83. Permanent sidelenke: LenkeForeldre: matros Nikolay Johan Preuts (?), Anne Marie Olsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette paret gift i 1794 (2. par i 1794,høgre side): Kildeinformasjon: Oslo fylke, Akershus slottsmenighet i Garnisonsmenigheten, Ministerialbok nr. 3 (1777-1809), Ekteviede 1794, side 196. Permanent sidelenke: LenkeUngkl Nicolay Johansen Pruits og pige Anne Marie Olsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det var nok dem jeg fant i mitt første svar, her er søsteren Lovise f. i 1798: Kildeinformasjon: Oslo fylke, Akershus slottsmenighet i Garnisonsmenigheten, Ministerialbok nr. 3 (1777-1809), Fødte og døpte 1798, side 108. Permanent sidelenke: LenkeForeldre Matros Nikolai Preutz og Anne Maria Olsdtr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Da har du dåpen hans her, kopi fra kirkebok 4/4-1769: LenkeForeldre Johan Michael PREUS og Martha OLSDR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tom Brubak

Hei Kjellaug. Jeg har vært på påskeferie og kommer hjem til 'dekket bord' Mange takk for hjelpen! Hilsen Tom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.