Gå til innhold
Arkivverket

[#57800] Platt, Plaht, Pladt osv fra Vestfossen, kan noen ha etterslekten?


Gjest Lill Juelsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Juelsen

Møller Ole Johannesen Plaht, Vestfossen og Oline Hansdatter fikk flere barn: Anna Sophie f. 1794,Johanne f. 1795, Marie f. 1801, Jørgen f. 1803, Hans Petter f. 1805, Johan Christopher f. 1807 og Malene f. 1810. Samt en tidligere sønn av Oline, Even.Even har jeg endel etterslekt etter. Likeså noe for Johan Christoper som skal ha fått Ola Johansen Daler Horgen.Kan noen ha etterslekt for øvrige søsken?Takknemlig for hjelp med denne familien!Mvh Lill Juelsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er en ung enkefrue med etternavn Plat i Vestfossen, 1801: LenkeVet ikke om dette er en dame i samme slekt men mulighet kan være til stede?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her Har du vel da Ole Johannesen med hustru og noen av barna i 1801, Her er han ikke nevnt med Plaht som etternavn: LenkeMulig du kan finne fler opplysninger i de kopierte kirkebøker søkbare her under Ø.Eiker.Mvh.Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
Gjest Ellinor Simensen

Hei!Jeg er selv etterkommer av Olena Hansdatters 'uegte' sønn Even Olsen.Dersom det fortsatt er interessant, har jeg en god del opplysninger om Ole Johannesen Plath og Olena Hansdatters øvrige barn og etterslekt.Mvh Ellinor Simensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Juelsen

Kjære, kjære Gunn, hjertelig takk for all hjelp. Jeg har først nå - etter halvannen måned fått tilgang til internett igjen - og funnet dine emails. Dette er et flott forum med mye uvanlig fin hjelpsomhet!Kjære Ellinor, ditt navn fant jeg nylig på et gammelt notat, og jeg tenkte faktisk for få dager siden på deg, vi hadde vel litt kontakt for flere år siden. Javisst er jeg interessert! Du kan også nå meg på email lillinju@broadpark.no. Snakkes gjerne om dette. Mvh Lill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.