Gå til innhold
Arkivverket

[#57801] Hjelp til tyding av kirkebok


Gjest Jan Harald Haakerud
 Del

Recommended Posts

Gjest Karin Lothe

Håper det var denne du menteMeldt av barnemoderen som hennes 1ste barn. Hun er 19 år gl. og angiver å være forlovet med barnefaren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Harald Haakerud

Tusen takk. Prøver å finne ut hvor denne familien kan ha blitt av. Finner ingen av de i FT 1900. Har også søkt i emigrantlisten men finner ingen der heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Jeg lurer på om det kanskje kan være denne familien i FT 1900, selv om oppgitt fødselsår ikke stemmer overens med kirkeboken. LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Harald Haakerud

Stemmer jo ihvertfall med navnene. Og Gunerius er fra Hedmark. Mest trolig da Kongsvinger. Men hvor kan Karl Fredrik ha gjort av seg ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Harald Haakerud

Ja den kan jo stemme.Er det vanlig at fødselsår ikke stemmer overens i de søkesidene ift kirkebøkene ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Min erfaring er at det kan finnes feil både i kirkebøkene og i folketellingene. Det du kan gjøre er å forsøke å finne dåpen til noen av parets andre barn. Da vil du kanskje få bekreftet at dette er det riktige paret.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Men jeg tror familien jeg fant i FT 1900 er feil fordi her er dåpen til Sigrid i 1887, og da stemmer ikke morens etternavn: LenkeLars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

Finner iallefall begge foreldrene på samme adresse ved folketellinga 1875,og da stemmer fødselsår med det som står når gutten ble født i 1881 :Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.