Gå til innhold
Arkivverket

[#57813] Emil Larsen som levde i Oslo-området fra ca. 1855 til 1927


Gjest Tor Håkon Moen
 Del

Recommended Posts

Gjest Tor Håkon Moen

Jeg prøver å finne opplysninger om Emil Larsen som levde i Oslo-området fra ca. 1855 til 1927. Jeg vet at han også bodde en periode i Ski sogn. Et av hans barn er født der. Emil var gift med Anna Olsen og de hadde følgende barn: Karl f. 1875, Jenny f. 1876, Einar f. 1882, Edvin f. 1886 og Margit. Er det noen som kjenner til denne familien ev kan gi meg tips om hvordan jeg kan finne opplysninger om familien?Hilsen Tor Håkon Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tor Håkon Moen

Hei og takk for hjelpen.Jeg har nå fått en rimelig god oversikt over Emil og hans familie. Den utfordringen jeg nå har er å prøve å lokalisere far til Emiil. Jeg fant han ved folketellingen 1865. Det jeg har funnet er: Lars Nielsen ble født ca. 1820 i Hedmark. Han står oppført som tomtearbeider i Folketellingen 1865. Hans eldste barn ble født i 1847. Hans kone var ca 17 år da. Lars må derfor ha kommet til Kristiania mellom 1840 og 1846.Lars giftet seg med Karoline Andreasdatter f. 1831 i Christiania. Barn i dette ekteskapet var: i. Carl Ludvik Larsen ble født i 1847 i Christiania. ii. Emiil Larsen ble født den 10 Jun 1855 i Kristiania, ble døpt den 21. Jun 1855 i Kristiania, og døde ca. 1927 i Oslo iii. Mathilde Larsdatter ble født i 1857 i Christiania. iv. Martha Larsen ble født i 1864 i KristianiaJeg har lett etter vielsen til Karoline og Lars men ikke funnet noen som passer. Jeg håper at vielsen kan fortelle meg hvor Lars kommer fra og navnet på hans foreldre. Etterkommerne etter Emil hevder at de kom fra Dørum gård i Vang Hedmark. Jeg har lett gjennom kirkebøkene for Vang. Det er for mange som passer med Lars Nielsen ca. 1820. Er det noen som kan hjelpe meg videre? Hilsen Tor Håkon Moen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.