Gå til innhold
Arkivverket

[#57814] Egil Johan Aune, fødd i Velfjord 1896 - opphav og lagnad? - krigsoffer?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Egil Johan Aune, fødd i Velfjord 12.2.1896, var gift og budde i Bergen, men skal ha mist livet under andre verdskrigen.Eg finn ikkje Egil døypt i Velfjord kyrkjebok, men FT1900 syner denne huslyden busett på garden Fjeldal i Velfjord:~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Ole Mathisen hf g Gaardbruger selveier malerarbeider 1872 Velfjorden NorHenriette Mathisen hm g Gaardbrugerkone 1867 Trondenes TrEliert Fjeldal s ug Søn 1890 Buxnes NorOle Fjeldal s ug Søn 1891 Velfjorden NorOtto Olsen s ug Søn 1893 Velfjorden NorEgil Olsen s ug Søn 1896 Velfjorden NorAlbin Olsen s ug Søn 1898 Velfjorden NorIrgens Olsen s ug Søn 1899.06.02 Velfjorden Nor~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~Er det nokon med lokal kunnskap i Velfjord som kan fortelja meg:* Har eg her funne den rette Egil i 1900?* Kvar er han i so fall døypt og kvar kjem namnet Aune ifrå?* Fulle namn på foreldri hans med opphav til båe?* Finst det opplysningar om kva lagnad han hadde under andre verdskrigen?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arne Langås

Det er den rette Egil du har funnet. Han er innført i kirkebok for Velfjord, i avdeling for 'Fødte barn av dissentere', LenkeEgil Johan, f. 12.2.96, foreldre selvejer Ole Mathiassen og Henriette Pedersdatter, Fjelddalseter??.Kan Egil være oppført i 'Våre falne'?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rita Andreassen

Egil Johan Aune var tømmermann på DS Ringhorn som forliste 4 feb 1941. Han har fått navnet sitt i Sjømennenes Minnehall i Stavern. Rita

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Arne og Rita for kjempefine innlegg, som gjev meg løysing på det meste av dette problemet! Eg er svært godt nøgd! Nok ein gong har Brukarforum synt ei framifrå evne til å finna svar på nesten alt mogeleg!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Eg vil berre leggja til at S/S Ringhorn vart torpedert av ein tysk ubåt nær Rockall; so veit me det!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
Gjest Inger Elise Bøe

Egil Johan Aune giftet seg i 1917 med Inga Mathilde Eilertsdatter Ingebrigtsen fra Fana. De bodde i Solheimsv. 45 i Sandviken i Bergen. Hvorfor navnet Aune? Det har kanskje noe med at moren var gift med forrige bruker av Fjelldal(seter) og at de to barna med ham fikk navnet Fjelldal, mens de neste er oppkalt etter faren Ole. Fjelldal er en setergård som ligger ved foten at et fjell som heter Aun.... Da Egil Johan flyttet ut, har han sikkert laget seg et kjekkere navn enn Olsen? Fikk vi ikke en navnelov i 1923? Nytt spørsmål: Hvorfor svenske navn på barna? En svensk vekkelsesbølge i Velfjord?Med vennlig hilsen Inger E. Bøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Elise Bøe

Rettelse:Egil Johan Aune budde i Solheimsv. 45, i Bergen. GAten ligger i Solheimsviken og ikke som skrevet ovenfor her 'i Sandviken'. I hht. flyfoto ser det ut til at hele området er sanert og gjenoppbygget. Nr. 45 eksisterer ikke.Vedr. Hans mors herkomst (Trondenes): I folketelling 1900 skrives hun som Henriette,født 1863, men i FT 1865 og 1876 er hun registrert som Harriette. Hun er registrert i fødselsprotokollen for Trondenes (nr. 76) i 1864 som Harriette Fredrikke Pedersdtr. Akerø. Jeg tror det må ha vært en fordansket/-fransket skrivemåte (embedsfolk på den tiden gjorde gjerne det). Hennes mor, Eleonore Christine Jørgensdtr. kommer fra Tranøy (ser det ut til. Skulle gjerne visst hvem denne Jørgen er.) PS: Egil Aune er min morfar, hvorfor denne interessen for ham nå? :-).mvh Inger Elise Bøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Egil Johan ble gift 1917 i Brønnøy. Fjelldalen er ogsaa kalt Tarmaunet og kanskje kommer Aune navnet derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Elise Bøe

Stemmer at han ble gift med min mormor i Brønnøy. Ser i ministralboka for Brønnøy at hans far er registrert med navnet Ole Aune Sjohaug (utydelig). Kanskje foreldrene hadde en annen plass før Fjelldal? Det var vanlig at man tok etternavn etter plassen og byttet etter som man flyttet på seg. Men Egil og kona hadde etter 1924 (Bergen adressebok) Bosted i Bergen. Egil Johan Aune omkom da båten hans M/S Ringhorn ble torpedert ved Rockaal i 1941. Han er nevnt i 'Våre Falne', men uten bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Inger Elise og Margaret for fleire nye interessante innlegg. Det er ættelinja til kona til Egil Johan Aune som eg er særleg oppeken av, og eg lurer på; er du Inger Elise, ein etterkomar av dei?Eg saknar opplysningar om VIGSELSSTADEN til Egil Johan og Inga Mathilde 24.6.1917?Eg saknar ogso opplysningar om kva år (om lag) Egil Johan og Inga Mathilde vart skilde?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Elise Bøe

Hei, Lars E. Øyane Du besvarte ikke mitt spørsmål i nr. 8: Hvorfor denne interessen for min morfar?Ditt siste spørsmål kan jeg ikke besvare med annet enn at jeg ikke besitter informasjon om tidspunkt for en (evnt.) skilsmisse, desverre.mvh Inger Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hei Inger Elise!Eg skriv bygdebok for Luster kommune der mor til Inga Mathilde, Anna Clausen, kom ifrå, og er difor ute etter biografiske opplysningar om borni til Anna og ektemakane deira. Difor min interesse.Eg hadde elles oversett at Margaret har nemnt vigselsstaden for Inga Mathilde og Egil Johan, og ved oppslag i kyrkjeboki for Brønnøy finn eg stadfesting av denne opplysningi.Elles veit eg ikkje i augneblinken kva som er kjelda for at Inga Mathilde og Egil Johan vart skilde. Det høyrest ut som om dette kan vera feil, so difor stryk eg det.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Elise Bøe

Eg har og forska litt på Anna Clausen. Ho er i folketellinga 1900 registrert sammen sin ektemake Eilert Olai Ingebrigtsen og dei borna som var fødd inntil då. Dei budde på Askøy. Eilert var gårdbrukar/smed/støypar og er registrert under Damsgård. Anna Clausdotter er registrert som fødd i Hafslo. Eg har søkt på Claus i området, det er ikkje så vanleg navn i Norge på den tida, og dei eg finn som kan passa med tidsbolka er i fam. Rumor.mvh Inger Elise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Reidar Oddløkken

Beklager at jeg forstyrrer dere i denne debatten, men hadde lyst til å høre litt om dette er etterkommere av utvandrere fra Mattisstad i Folldal til Velfjord, det var så mange navn på førsten av debatten som liknet, men det er mulig jeg er på villspor, beklager hvis så er tilfelle. mvh Reidar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Inger Elise og Reidar for nye innlegg. Spørsmålet til Reidar kan eg ikkje svara på, men når det gjeld Anna Clausen, so var ho fødd i Sogndal 21.8.1873, men ho voks opp på ein plass under garden Mo i Hafslo. Foreldri var Claus Reutz Adamson Moe (1841-1925) og Anna Pedersdotter Aarøy (1849-1922).Kan du Inger Elise fortelja meg kva tid Anna døydde? Etterkomarar i Bergen har fortalt meg at ho døydde på Haugland på Askøy kring 1954, men dette har eg ikkje greidd å stadfesta!Eg lurer ogso på om du har kjennskap til ein bror av Inga Mathilde, Einar Andreas Ingebrigtsen, fødd på Laksevåg 2.7.1898. Han skal ha vore gift i Nordland og budde 1954 i Mo i Rana, men skal sidan vera flytt på Austlandet. Eg er interessert i opplysningar om kona hans, om yrke, bustader og dødsdato...? Og kor mange born fekk dei (4-5)?Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Elise Bøe

Takk for info om Anna Clausdtr. Lars. Jeg har et foto av Anna og Eilert hvis du er interessert. Jeg ser at 'din' Anna er født 1873, og at min Anna er registrert i FT 1900 med fd. 1877. Jeg ser at hun er oppført i Inga Matildes fødselsreg. med fødselsd. 1873, så det er vel da korrekt og ikke FT ?. En annen Anna Klausdtr. jeg fant frem til, er Anna Sofie Klausdtr Rutledal f. 02 JAN 1876, er hun uaktuell? Rutledal er i Sogn?Einar, bror til Inga Mathilde har jeg aldri hørt om. Derimot hadde hun en bror Trygve Ingebrigtsen, m/ kone Mina. Disse bodde i Blomsterdalen i Bergen. Trygve er ikke nevnt i FT 1900, så han var vel ikke født enda.Nå har du fått alt jeg vet, har du en mailadr. i tilfelle jeg finner mer?mvh Inger Elisemvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Elise Bøe

Rettelse: Anna Klausdatter er i FT 1900 reg. med fd. 1878. Kan være feiltolking fra 1873 i kirkeboka.Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

17) Anna Klausdtr Rutledal f 1876 er nok ikke aktuell (hun er min grandtante) - hun ble gift Midttun og døde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

17) Anna Klausdtr Rutledal f 1876 er nok ikke aktuell (hun er min grandtante) - hun ble gift Midttun og døde der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Inger Elise og Kjellaug for nye innlegg.Eg VEIT at det var Anna Clausdotter frå Hafslo som gifte seg i Fana 16.3.1895 med Eilert Ingebrigtsen, so den saki er grei...Finn du, Inger Elise, elles ut noko meir om dødsdatoen til Anna eller opplysningar om broren Einar, kan du gjerne kontakta meg på lars.e.oyane@sdsl.noMed venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.