Gå til innhold
Arkivverket

[#57820] Spm angående Christopher Møller ( 1655 i Tyskland ? -1708 ) på Røros


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Jeg vet ikke om noen kan hjelpe meg med dette. Ikke kan jeg tysk heller og jeg vet ikke hvem jeg kan kontakte angående Christopher Møller 1655-1708 som var først geschworner på Røros og så overkunstiger ved Arvedalsgruve som kom i drift i 1657. Det jeg lurer på er om noen kan fortelle meg hvor han evt kom i fra i Tyskland og hvem som er hans foreldre?.Dette er vel vanskelig å finne ut av? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ifølge FS skal han ha giftet seg på Røros omkring 1688,med Maren Johnsdatter Povelsen Fødselsåret hans er oppgitt å være 1655,Tyskland. Døde 1708,ifølge FS. Dette må tas med en klype salt,FS er ikke alltid til å stole på. Lenke Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Han fikk mange barn med kona Maren Johnsdatter Povelsen, ifølge FS: Marie,1689-1768 [url="http://www.familysearch.org/eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=100157838878&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=Norw9STro&juris2=STro&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=Sor>Lenke Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= CatarineMargrethe,1691 Lenke Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= Maritte,1693 Lenke Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= Johan Hendrich,1696 Lenke Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= Aardzell,1698 Lenke Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= Erich,1701 Lenke Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= Maren,1704 Lenke Trondelag&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly= Ursille,1707

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Beklager at lenkene fra FS ble sånn.Vet ikke hvorfor dette skjedde.Men lenkene virker,tror jeg.Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Det meste av dette vet jeg fra før.Jeg får håpe at noen kanskje kan hjelpe til å finne ut noe mer, muligens i Tyskland. Det er mulig at fødeåret kan være feil på Christopher. Han er vel sannsynnligvis da fra Saksen/ hartz området.Er det noen som er kjent med hvor i Tyskland dette området ligger? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.