Gå til innhold
Arkivverket

[#57821] Gudmund Gudmundson Vatland . f. 1701. Hovda, Sveio. Fødested ?


Gjest Trygve Strømø
 Del

Recommended Posts

Gjest Trygve Strømø

Gudmund, 1701 - 1778, han budde på Hovda, Sveio og var gift med Kari Torsdtr, f. ca 1704. Faren var Gudmund Olsen. Hvor kom Gudmund Gudmundson fra ? Kanskje Vatland i Tysvær, eller ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Far til Gudmund Gudmundsson Vatland var Gudmund Helgesson f.1645, d.1732 på Vårå i Grinde og gift med ukjent. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ruth Bendiksen

Og far til Kari heter Tore Jonson fra Mehus (10a)f. 1671 på Årakebø i Ilsvåg, Vikedal, n. 1734. Gift . Kari Olsdtr fra Håland (8b). Mehus, side 364, nr. 15 Tysvær 4. Mvh Ruth

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensenn

Jeg har at Gudmund Helgesen var født 1652 og gift med Anne Ellingsdtr.Har jeg bommet helt på hans fødsel? Han skal være sønn av Helge Larsen (1604- ca 1673)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I flg. Tysvær 5, så er Gudmund Helgeson f. 1645 på Vårå og død samme sted 1732. Han ble gift 2 gang med Anne Ellingsdtr. f.ca 1661 på Dagsland, død 1735. Første kona var ukjent. Alle barna er av første ekteskap. Far til Gudmund er Helge Ivarson f.1604 på Vårå, nevnt i 1673, trolig gift med Bodil, trolig ei datter av Gudmund Kolbjørnson Vårå. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Helge Ivarson er sønn av Ivar Gauteson f. på Aksdal i Tysvær og død før 1649 på Vårå. Han var gift med Synneva Helgesdtr. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Strømø

Tusen takk for all informasjonen. Jeg gleder meg til å se i bygdebøkene for Tysvær. Vennlig hilsenTrygve Strømø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Takk for korrigeringene i 7 og 8. Jeg hadde blandet litt på personene.Men finnes det mer opplysninger om personene nevnt i 7 og 8. ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det finnes en del opplysninger i bygdebøkene, litt for mye til å skrive inn her, men kan sendes på mail hvis du ønsker det. Send en mail til jo dot art alfakrøll online dot no, så kan jeg sende opplysningene til deg. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Otto Jørgensen

Ellers takk. Jeg har fått tak i det som står i nevnte bygdebøker, slik at jeg tenkte nok videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.