Gå til innhold
Arkivverket

[#57827] Eide Familien i Måsøy Finnmark 1900


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Claudius (Claus) Martinussen Eide f. 1864 i Brønnøy g. 1893 Kjelvik F. Henriette Lovise Hansdtr. fra Alta. De hadde et barn Valdemar (1894-1917) paa Eide Brønnøy før de flyttet til Tunes Kjelvik. Der hadde de Aagot f. 1897 og Konstanse f. 1900. Henriette hadde ei dtr. Hilda Mathiasdtr. f. 1892. Hva ble av familien etter 1900?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Her er konfirmasjonen til Waldemar Heggelund Myhre Eide i Kjelvik, Måsøy, konfirmert 25.10.1910: Permanent sidelenke: LenkeMvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei!Waldemar Eide døde i 1917, dødsfallet ført i kirkebok for Honningsvåg i Måsøy: Permanent sidelenke: Lenke Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Agnes Fransiska Lydia Eide født 1905 i Måsøy: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=118&idx_id=118&uid=ny&idx_side=-26>Lenke Agnes døde i Skarsvåg i 1917: Permanent sidelenke: LenkeKonfirmasjon til Aagot Benedikte Eide i Skarsvåg, Nordkapp i 1913: Permanent sidelenke: Lenke Konstanse Eide konfirmert i 1915: Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Meget hjelpsom Randi! Takk. Jeg har funnet barna: Konstanse f. 1900 Tunes Maasøy, Magda Kristine f. 1903 Tunes, Agnes Fransiska Lydia f. 1905 (jeg tror hun d. 1918), og Oniva Charlanka Hildora f. 1911. Noe annet opplysninger er jeg takknemlig for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

That was a great find!!! Takk!! Ser paa kirkeboka for Kjelvik 1916-1930 s. 22 f. 1917 et uekte for Klaus Eide, Koldevin Johan Martinius! Ogsaa takk til deg fant jeg i Hønningsvaag s. 22 død Signe Hansen, et barn til Hilda Eide (trolig uekte) f.og d. 1914. Onsker at det var flere opplysninger i bøker for oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Hei igjen!Koldevin Johan M. Eide døde 06.11.1999, gravlagt på Nordstrand kirkegård i Oslo.Kilde er Gravminner i Norge.Mvh Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Melbøe

Mener at Josefine Elida Nilsdatter f. 11.07.1874 ble gift med Claus Eide etter som jeg har hørt av hennes barnebarn. Hun var først gift med Paul Andreas Olai Petersen Melbøe f. 23.02.1870. Han døde i 1909.med hilsen Inger Melbøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Hello Inger! Interessant at du har hatt kontakt med Josefines barnabarn. Er det mulig aa finne mer om familien? Dette er for bygdeboka for Brønnøy. Er de sikre at hun ble gift med Claus? Jeg har opplysninger at hun ble gift II med Jens Oskar Jenssen fra Hamar. Vi er interessert i da Claus døde. Vi har Josefine d. 1961

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Melbøe

Jeg fikk oppgitt Claus Eide, men det kan hendt jeg tok det som gitt at hun var gift med han siden hun hadde en sønn med han. Jeg kan spørre nærmere om den saken.Jeg var opptatt av hennes 1. mann og deres etterkommere siden de var i slekt med meg. Glippet kanskje da litt.Ja det stemmer at Josefine døde i 1961 i Måsøy etter som jeg har hørt.Du er kanskje i slekt med Eide-siden?Jeg skal spørre om Koldevin bodde fast i Oslo, så du får greie på det også.Du skjønner at han som jeg har kontakt med var sønnesønn fra første ekteskap hos Josefine og han visste svært lite om vår familie fordi hans far ble satt bort da hans far døde. Han hadde god kontakt med Josefine så hun vet de av.mvh Inger Melbøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Melbøe

Hei Margaret.Har nå snakket med slekta.Han var usikker på hvem Josefine var gift med og hvor hun døde.Coldevin bodde forskjellige steder i Oslo. Bla. Ekeberg og Manglerud.Han hadde 2 barn. En gutt og en jente. Fikk navn på gutten men kan ikke skrive det her i fall han er i livet.Josefine hadde en sønn Birger også som bodde i Finnmark. Han var fra hennes føste ekteskap.med hilsen Inger Melbøe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk Inger for hjelpen. Jeg er ikke i slekt med familien. Jeg er interessert fordi jeg skrive slektshistoria for Brønnøy Bygdebok. Fantastik hvem ser spørsmaaler her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.