Gå til innhold
Arkivverket

[#57832] Werkland, Hans Kristian


Gjest Victor Dahl
 Del

Recommended Posts

Gjest Victor Dahl

Werkland/Wergeland. Jeg søker opplysninger om foreldre og aner til Hans Kristian Werkland født 1921. Død i Hemnes.mvh victord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

For å hjelpe deg hadde det vært nyttig å vite hvor Hans kristian ble født.mvh Jan Frode Johansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victor Dahl

Ja, det var det da, jeg vet det ikke. Håpet jo at noen her var i nærheten av han (slekt?). Han er begravet i Hemnes, ST. Han har sannsynligvis forbindelser til Sogn og Fjordane, Verkland/Wergeland der.mvh victord

bilete4412.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Victor Dahl

I Carsten sin liste var ikke foreldre til Hans, det var hans hustru sin slekt. Til Arnfrid så var han født i 1923. Men jeg skjønner at jeg må nok lete flere steder. Det nevnes at han var født i Halten. Jeg har lånt bøkene fra Brekke i Sogn og begynner å lete der i morgen, 3 bind.mvh victord

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Jeg ser nå at dette er opplysninger du vel alle rede har, men jeg tror du må lete på Frøya i Sør-Trøndelag etter Hans` foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Opplysninger på flere kilder sier at Hans ble f. 4 feb 1923,Halten. Da finner du nok ikke hans dåp i digitale kilder. Under Frøya, stanser de scannede kirkebøkene på dåp 1922. Håper lokale folk kan hjelpe deg med opplysninger om slekter som bodde på Halten på den tiden.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Trygve Jentoft Verkland, som er på samme anetaveln som Hans Kristian (5) sin dåp i Frøya LenkeHans Kristians bror?Far er identisk med Johan Johansen f 1877 i 1900 på Sauø, Frøya (7).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Så flott med kartet også, Astrid. Dette er vel faren Johan Joh. som fisker i 1900, som du nevner: LenkeVeldig artig med fine løsninger.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Aud Marion Røen

Pensjonert los Johan Petter Werkland, f. 16/9-77 i Nord-Frøya, er omtalt i 'Norges bebyggelse, herredsbind Sør-Trøndelag, nordre del, side 813 som leieboer i 'Templet'. Johan Petters foreldre var Jonetta og Johan P.W. Johan Petter var gift med Nanna Hansen, f. 27/2-86 smst., foreldre Nikolina og Hans H. Deres 9. barn er Hans, men oppgitt født 23/4-23. Hans har 11 søsken. Postadressen for 'Templet' var Halten og Landbruksselskapet eide bygningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.