Gå til innhold
Arkivverket

[#57840] Ønsker skifteopplysninger Sunnhordland


Gjest Arnfrid Mæland
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Jeg er på jakt etter Siri Jonsdatter f ca 1699, sin herkomst, og lurer på om dere har muligheter for å slå op nevnte skifter for meg;Johannes Sjursen Aasbø, Etne;[url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=3&filnamn=skifshor&gardpostnr=812&merk=812#ovre>LenkeJon Ormsen Ramsviken;LenkeJohannes Torsen Nes Nedre;LenkeJon Jensen Ytre Fossa;

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Johannes Sjursen Aasbø, Etne; dato 11. mai 1712. Skiftet er etter Johannes Siursen og hans kone Anna Samuelsdatter. De etterlot seg barna Siur, på fjerde året, og Marj, 6 år. Morbroren Hans Samuelsen Østebøe i Viigedal var formynder.Jon Ormsen Ramsviken; dato 7. april 1713, barn Tollef og Maritte.Jon Jensen Ytre Fossa; dato 14. juli 1752, enke Siri Eliasdatter. Hans arvinger en bror og to søstre. Broren var Tollak Jensen Helgeland, Avaldsnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Takk for den, selv om her ikke var noen Siri blandt arvingene. Da må vi vel til et annet sted i Sunnhordland eller Nord-Rogaland. Der kan selvsagt også ha vært flere Jon i Etne, men hvor der ikke er skifter. Jeg får se litt mer på det.Mvh Arnfrid M

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.