Gå til innhold
Arkivverket

[#57841] Trenger litt hjelp til tyding


Gjest Hans Mathisen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hans Mathisen

Skulle gjerne se om andre kommer til samme resultat som jeg hva gjelder transkribering av dåp 09.06.1754 i Skien, dåp nr. 23, høyre side, omtrent midt på siden: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7886&idx_id=7886&uid=ny&idx_side=-164>LenkeSelv er jeg kommet til at det står; 'Jon Strømboes Datter Anne, Lisbeht Johannesdtr., Ingeborg Pedersdatter Norlenig (?), Isach Christens Smedsvenn, Nils Fransen Schomagersvenn (?), Anders Larsen Saugmester', men er i stor tvil om f.eks. 'Norlenig' og 'Schomagersvenn' bl.a. Noen som vil korrigere eller bekrefte?Jeg har også en vielse der jeg gjerne skulle ha andres syn på min transkribering. Det gjelder vielse nr. 11 den 4. oktober 1753 i Skien, venstre side i kirkeboken:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Finn Oldervik

Det første ser greitt ut, det andre er det en liten feil i. Det skal være Guldsmed Svenn, ikke Guldsmedsønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.