Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Gunhild Hanssen

[#57857] Tyding i kirkeboka for Luster/SF.

Recommended Posts

Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Jeg håper noen kan hjelpe meg å tyde i kirkeboka for Luster, Sogn og Fjordane:Døpte/levendefødte 1830. side 53 - nr.20.1. Hva står det på 'ægte/uægta-født'?2. Hva står i siste kolonne?Resten klarte jeg å tyde.Jeg prøver, men er ikke noe flink til å tyde skrifter. Jeg kan heller ikke legge inn lenker. Beklager det. Håper dere finner fram likevel.Mvh Gunhild H.!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Kristinn Hegna

Sogn og Fjordane fylke, Luster, Ministerialbok nr. A 4 (1821-1832), Fødte og døpte 1830, side 53. Permanent sidelenke: LenkeOle er uekte, det står nok at det er foreldrenes eller faderens 1. leiermaal, altså at ingen av dem har fått uekte barn før. I høyre kolonne står det at det er Hermund Hendrichsen(?) i Sandvigen som har fortalt til presten om barnet.Kristinn

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Aud Sandbu

1. Uægte - begges 1ste Lejermaal2. Opgaven er skeet af Hermund Hendrichsen Sandvigen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Gunhild Hanssen

Hei!Tusen takk for hjelpa til dere begge!Gunhild!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.