Gå til innhold
Arkivverket

[#57864] Bygdebok for Hjelmeland, Rogaland-gården Knutsvik


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Om noen har tilgang på nevnte bok/bøker, ville jeg ha satt pris på om noen kunne sjekket en Siri Jonsdtr. født ca. 1760- d 1840.. Jeg tror foreldrene kan være Jon Jonsen og Anne Olsdtr. Nesvik, men er ikke sikker. Jeg vet dessverre ikke vilket bind Knutsvik er registrert i.Siri ble gift med Jonas Pedersen Friis.Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk Ann-Mary for bidraget ditt.Jeg var oppmerksom på FS, men jeg vil gjerne vite hva bygdeboken sier om denne familien, da der er en Siri Jonsdtr. døpt 14.11.1762 også. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tove Tjøstheim Eek

Fra Hjelmeland bygdebok , I Norda Nnutsvik, side 145, Jone jonson f ca 1727 ( Norda Knutsvik) død 1789 g 1m Anna Olsdatter f ca 1727 i Nesvik, død 1777.Born ; a, Jone f ca 17538(Norda Knutsvik) ,b , Marta f ca 1758 ( Nesvik ), c SIRI f 1762 g Jonas Pedersen Friis f ca 1763 i Suldal prestegard. Gift 1784 , born ;Petter f 1785 .Dei flytta til Vatland, Jelsa .d Anna f 1766, d 1771 ,e, Ola f 1770, d 1771 . Jone g 2 m Astrid Helgesdatter f ca 1726, d 1799 på Postberg u Nesvik. Tove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk Tove for bekreftelsen.Jeg ser jo at navnet Jone var mye brukt i området. Det rikrige ville vel da være å føre Siri som Jonesdtr. og ikke Jonsdtr. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.