Gå til innhold
Arkivverket

[#57865] Har noen 1701 manntall Herøy?


Gjest Margaret Miller
 Del

Recommended Posts

Gjest Margaret Miller

Jeg har et uekte barn f. 1715 i Brønnøy. Far til barna var Ellev Andersen. Jeg ser en Ellev Andersen i Herøy (Sørviken) 1738 gift med Marit Pedersdtr. Hvor gammel er han? Kan noen se Ellev ved manntallet 1701?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

Jeg har utskrift fra mikrofilm av manntallet 1701 for Herøy, men jeg finner ingen Ellev Andersen i Herøy i 1701, og det nærmeste jeg kommer er en Elias Andersen på 26 år som var i tjeneste i Nord-Herø i 1701. Er du sikker på at det står Ellev og ikke Elias? I Sørviken i Herøy i 1701 finner jeg oppsitteren Daniel Johansen på 42 år og en enke som het Anna som var oppsitter.Jeg finner heller ingen Ellev Andersen som oppsitter i Sørviken i Herøy ved matrikkelen 1723. Jeg har også sett manntallet 1701 for Alstahaug uten å finne noen Ellev Andersen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lise Hovdal

I 1748 er det skifte i Søviken etter Anders Ellevsen og kona Martha Jensdatter. Da var disse barna arvinger: Elev Andersen som var sønn på gårde, Anna Andersdatter som var gift med Haagen Johansen Schei og Bereth Andersdatter som var gift med Nils Eriksen Woldnes. Skal se en gang til på manntallet 1701 om jeg finner Anders Ellevsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margaret Miller

Takk Anne Lise for hjelpen. Jeg ser ogsaa et skifte fra 1758 etter Berit Andersdtr. Schraeingen Dønna som nevner samme folk: Marithe Jensdtr. er død og har samme tre barn som er nevnt i 1748 etter Anders Ellevsen. Hvor kan Anders Ellevsen vaere i 1701?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.