Gå til innhold
Arkivverket

[#57874] Skifte/dødsmelding i Bergen 1931


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Det dør en Signeymine Severine Larsen 11.10.1931 i Bergen. Kan jeg få opplyst hvem som er nevnt i skifte/dødsmeldingen etter henne?Lenke Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Hun var død på Haukeland sykehus, etterlot seg enkemannen Lodfred Larsen og barna Konrad, 1918, Lilian, 1921, Lodfred, 1923, Rosa, 1925, Victor, 1926 og Helmik, 1928.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for hjelpen Yngve.Denne damen har vi jo jaktet lenge på. Og hut het jo Signy Olivia/Ovidia, så hvor i all verden kommer Signeymine Severine fra? Men hvor er dødsfallet ført? Etterkommerne mener hun ble gravlagt på Løvstakksiden. Vet du om Laksevåg Kirke eller Solheim Kirke hadde en gravplass oppunder fjellet på Løvstakken? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Det er nok en trykkfeil, der y-en er slettetegnet, men der slettingen ikke har skjedd, altså skulle hun stå som Signy Larsen, '-mine Severine' stammer fra linjen over.Gravplassen på Solheim ligger vel slik til at det skulle stemme med beskrivelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen for responsen.Jeg gjengir hva sønnen mente å erindre fra gravplassen.' Jeg snakket med ham i dag og han fortalte en en gang i tiden fantes det også en annen gravplass på Gyldenpris som ikke er der lenger. Han sa at den lå ved 'vingården', dvs at det fantes en gård som framstilte vin i et hvitt murbygg like ved denne gravplassen. Jeg begynner å lurer på om det er der moren er begravet og at det er derfor vi ikke finner det ut. Denne gravplassen må ha tilhørt enten Solheim kirke eller Laksevåg. Kan dette være et nytt spor å følge? Jeg har aldrig før hørt om denne gravplassen. Den skal da ha ligget helt oppunder fjellsiden. Da vil jeg tro der er sånn sirka der blokkene ligger i dag.'Kjenner du til noe slikt, eller er det minner fra Solheim gravplass? Om graven er slettet, hvor kan man få bekreftelse på det? Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg ville tatt kontakt med Solheim gravplass/kirkeverge i Bergen, som har register (også på data) over graver, også slettede.Bergen byleksikon har en oversikt over kirkegårder og gravplasser, både nåværende og nedlagte (dog ikke alle). Jeg finner ikke noen gravplass på Gyldenpris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Da takker jeg igjen for utmerket hjelp. Er det mulig å få rettet innføringen ver. dødsfallet i databasen over skifte/dødsfall i Bergen 1912-1917 slik at det står Signy Larsen og ikke Signeymine Severine der? Mvh. og ønske om en riktig god påske.Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.