Gå til innhold
Arkivverket

[#57876] Hans Iversen Stenshyllen. ca 1743, Byneset /Børsa


Gjest John Tore Kvernmo
 Del

Recommended Posts

Gjest John Tore Kvernmo

En skal velge forfedre med omhu. -Jeg leter etter bekreftelse på min 4-tippoldefars opprinnelse. Hans ektefeller og barn er godt kjent. Se også tema 15470.Hans Iversen Hyllen (ca.1743-1814) dukker opp på Stenshyllen på Byneset i 1767 da han gifter seg med Guru Torgersdatter Hyllen (1731-1773). De hadde Larsstu -eller Dreng-Olastu under Stene. Hans ble g.II i 1776 med Berit Jonsd. Høyem (1747-1817). Hans er oppgitt med 7 barn i ekteskapene. I 1787 får Hans bygselbrev på Dålålykkja (Viggadalen) under Tostengarden på Viggja (Børsa)Hans opprinnelse framgår ikke av bygdebøkene for Byneset. Ved dåp velges ofte folk fra Børsa, derfor har jeg lett i aksen Byneset-Buvika-Børsa-Orkedalsøra.Eneste kandidat er jeg har funnet er denne Hans som Iver Klocker døper 30.mai 1742 Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=9237&idx_id=9237&uid=ny&idx_side=-22>Lenke Permanent bildelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.