Gå til innhold
Arkivverket

[#57878] Reisende slekt Pahlm


Gjest Irene Åsheim Karvik
 Del

Recommended Posts

Gjest Irene Åsheim Karvik

Ser det har vært skrevet mange ganger om den reisende slekta Pahlm/Palm, klarer likevel ikke finne koblingen mellom han som jeg har i mine notater og foreldrene, besteforeldre osv.. Han er født tidlig på 1900 tallet på voss?, han er død men kona lever ennå, vet derfor ikke om jeg bør skrive navn og fødselsdato. Noen som kan gi råd?Så for å spørre andre veien, Har navnene på foreldrene hans; Johan Phalm og Mari/a(tror jeg)og har sett et par som kan passe både i forhold til navn og bosted; Johan Pahlm og Maria Monsdatter. Hordaland MEN de er født 1847 og 1848,, de kan da ikke ha fått barn som 70 åringer??Håper noen kan gi meg råd i første omgang på dette med å skrive navn åpent ved gjenlevende familiemedlem.Kanskje noen har oversikt over familier Pahlm som inneholder slekt født etter 1900 også?Håper på råd og hjelp.Mvh Irene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Heisan Irene,Anna Marie Serine Monsdotter (Hæreid) (1849-e. 1921) var gift med Johan Fredrik Johannesson Palm (1847-1939). Dei busette seg i 1890-åri i Bergen og skal ha hatt 17 born i lag.Eg har jobba mykje med denne ætti, so skriv meg direkte på: lars.e.oyane@sdsl.noMed venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kai-Samuel Larsen-Vigardt

Hei IreneJeg har en del opplysninger om slekten. Tar du kontakt med meg pr mail så kan vi finne ut mer i sammen.Min e-mail adr er: kasaglar@online.noVi hørs :DMvh Kai-Samuel Larsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jonny Mydland

Hei! Anne Marie og Johan Fredrik er mine tippoldeforeldre. De hadde en datter Klara f 1882 som er mor til min morfar. Dette er med andre ord nær slekt til meg, og jeg har mye på disse slektene. Det hadde vært fin om jeg også hadde blitt involvert i denne debatten. Alltid kjekt å komme i kontakt med slektninger! :-) Beste hilsener Jonny

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.