Gå til innhold
Arkivverket

[#57879] Dødsfallsmelding/skifte etter Andreas Olsen


Gjest Marit Nyhus
 Del

Recommended Posts

Gjest Marit Nyhus

HeiEr det noen mulighet for at det kan finnes dødsfallsmelding/skifte etter Andreas Olsen død 4/9-1887, begravet Johannes kirke LenkePå forhånd takk. Mvh Marit Nyhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Kanskje er det dine folk som bodde her i 1875: LenkeMed to døtre: 046 1871 1903 Domkirken v. 1856 Helene Cecilia f 2602 Far Arbeidsmand Andreas Olsen 11-132 1834 Mor Orlaug Hansdatter 1830 3 1875 1001 Korskirken v. 1856 Trine Birgitte f 0612 Far Dagl. Andreas Olsen Elde 22-41 43 Mor Orlog Hansdtr Øen 45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei igjenDet stemmer, det er rett familie i 1875. Trine Birgitte fikk to barn med en Ole Olsen Sukkestad, en datter(Ovidia Terese) født i februar 1893 på Dovre/Oppland, døpt på Biri/Oppland, og en sønn (Gustav Adolf) født og døpt på Biri/Oppland i 1895.Barna vokste opp hos andre, og i deres konfirmasjoner er det opplyst at faren er død og moren bor i Bergen.Har funnet en Birgitte Olsen enke født 1874 i Bergen 1900, vet ikke om dette er den rette i og med hun ikke har sitt fornavn Trine med, men muligheten er der. Lenke Har ikke funnet noen utflytting på Trine fra Biri.Kan det finnes noe opplysninger i adressebok for Bergen på denne Birgitte Olsen født 1874?Mvh Marit Nyhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Ole Olsen Sukkestad og Trine Bergithe Olsen giftet seg borgerlig hos Byfogden i Bergen 27. mars 1893. Han var ungkar og snekker, født i Biri 1. januar 1843 som sønn av fanejunker Ole Olsen Sukkestad, mens hun var født i Bergen 6. desember 1874 som datter av Andreas Olsen.Ved folketellingen i Bergen 1. februar 1912 står Orloug Olsen bosatt i Lille Øvregate 38. Datteren Trine Bergithe finner vi sammen med sin søster Helene Cecilie i tellingen i 1912 i Skutevikens Tvergade 10, 3. etasje:Helene Olsen, født 1871 2602 i Bergen, arbeiderske vaske Strygning ... ugift, Bergit Olsen, født 1874 0612 i Bergen, arbeiderske vaske Strygning, enke i Bergen det året.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei igjenHar funnet ei Trine Birgitte Erdal død i Bergen 29/8-1929 Lenke Kan dette være Trine Birgitte Olsen gift på nytt??Mvh Marit Nyhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Jeg fant Helene Olsen død 26. juli 1926. Hun var da hushjelp, og bodde fortsatt i Skutevikens Tvergate 10. Som arvinger står: bror Hans Olsen, Bergen kommunale pleiehjem, Marie Olsen, Kronstadsmuget 4 og Birgit Olsen, Skutevikens Tvergate 10.Jeg skal sjekke nærmere om disse søskenene. Den ene av søstrene bør være gift med 'J. Ellingsen'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Trine Bergitte Erdal var 89 år og gardbrukers enke.Jeg antar at din Trine Bergitte døde som Bergitte Olsen. Så langt har jeg kandidater som døde i 1932, 1950, 1954 og 1958.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marit Nyhus

Hei igjenDette blir spennende, venter i spenning på svar. Som jeg sa i mitt andre innlegg kjempegod service, tusen takk.Mvh Marit Nyhus

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Yngve Nedrebø

Birgit Olsen, født 6. desember 1874, døde i Bergen 27. april 1954. Hun hadde adresse Lille Øvregate 4, var arbeidsformanns enke, og etterlot seg en (ikke navngitt) datter i Telemark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.