Gå til innhold
Arkivverket

[#57888] Augustinus Frantsen og Margrete Nilsdatter, slutten av 1700, begynnelsen av 1800


Gjest Magne Pettersen
 Del

Recommended Posts

Gjest Magne Pettersen

Hei.Trenger litt hjelp med dette paret her. Jeg vet ikke tid de er født eller hvor de kommer fra, ei heller når de dør. Men de får noen unger hist og her.Det første jeg har funnet er sønnen Søren f.p Øfre Schriegstad i Ramnes, dpt 13.01.1799 (bak han tror jeg det står forflyttet eller noe sånt)Så er de nok innom Eiker i Buskerud en liten tur, før de får en sønn i Hurum, Nils, dpt 09.11.1800. LenkeSå får de en sønn Fredrik i 1806, dpt 02.11. Glemmen.Datteren Karen Dorthea blir døpt 29.12.1811 i Fredrikstad (hun blir gift i Oslo, og bosetter seg siden i Asker)Jeg regner med at Augustinus og Margrete er foreldrene til disse barna. Da jeg sitter med en magefølelse av at denne navnekombinasjonen på foreldrene kanskje ikke var så vanlig på den tiden..Jeg klarer overhode ikke å finne de i 1801 tellingen heller.Alle innspill mottas med takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Laila S. Hynne

Hei MagneLurer på om ikke Augustinus Fransen var soldat. I 1799 står det at han er Afskediget fra Jægerkorpset. I 1806 er han Gevorben Soldat, i 1811 soldat og i 1814 er han soldat.Fant sønnen Johan døpt i Fredrikstad 1814 venstre side [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=7449&idx_id=7449&uid=ny&idx_side=-57>LenkeKaren Dorothea konfirmeres 1826 i Fredrikstad nr 10 høyre side

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.