Gå til innhold
Arkivverket

[#57896] Lene Mathea Andersdatter - Skiptvedt i Østfold


Gjest Torill Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Berg

Er det noen som har kjennskap til Lene Mathea Andersdatter. Hun ble gift med Svend Theodor Christiansen, født i Hobøl i Østfold i 1945. I 1879 fikk de datteren Antonette Christine Svendsdatter. Lene Mathea og Svend bodde da i skiptvedt og i følge kirkeboka er Lene Mathea født og døpt i 1843. Jeg finner imidlertid ikke Lene Mathea sin dåp og heller ikke når hun og Svend giftet seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Dette er vel henne n° 31: Kildeinformasjon: Østfold fylke, Hobøl, Ministerialbok nr. I 3 (1842-1864), Fødte og døpte 1843, side 10. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nei, da var det nok gal person ser jeg for ved vigselen står faren som Anders Olsen og der står det at hun var født i 1844.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

På FS ser jeg de får flere barn:Karen Oline 1870: [url="http://www.familysearch.org/Eng/Search/IGI/individual_record.asp?recid=100082656396&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&frompage=99>LenkeAnton Sigvart 1871: LenkeTheodor 1882: LenkeChristian 1874: LenkeJulius 1876: LenkeCarl Fredrik 1877: LenkeHanna 1885: LenkeAntonette Christine 1879: LenkeThora Anette 1873: LenkeOle Hjalmar 1881: LenkeHans Jacob 1883: LenkeHans Jacob 1888: LenkeMagnus 1891: LenkeOle Hjalmar 1908:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er vel hun som er tjenestepike her, synd at hun ikke var med sine foreldre. [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=4&filnamn=f60138&gardpostnr=79&personpostnr=425#nedre>LenkeDet er kun en Anders Olsen i ft 1865, men hans kone er for ung til å ha en datter på 24 år. han og forresten...Dersom det er likevel henne jeg fant døpt, så er vel dette Karen Thronsdtr: LenkeHun gifta seg i 1848, det kan jo være mulig da:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørn Dahler

Hei Torill!Antonette Christine fikk i 1902 et barn med Georg Larsen. Georg var min bestefars bror så jeg har noen opplysninger om Svend Theodor og Lene Mathea. Det er også noen opplysninger i Våler Bygdebok bind 2 om Svinndal. Jeg har boka.Hvis du ønsker opplysninger ta kontakt på mail bra-dahl@online.noHilsen Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.