Gå til innhold
Arkivverket

[#57900] Anders Isachsen fca.1752 Langesund


Gjest Marianne I. Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Marianne I. Hansen

Har funnet Anders i telling 1801 da var han ca 49 år fødested Langesund. Jeg har lett i skanna kikebøker Bamble fra 1750-55 men kan ikke finne han. Han gift 5feb.1780 i Bamble m. Johanne Marie Pedersdtr.f. okt.1756. Hvem er Anders isachsens foreldre? Kan noen hjelpe Mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Da er det vel denne Anders Isachen du mener som er matros i Langesund i 1801, du søker opphavet til?LenkeMulig du kan få hjelpe av lokale slektsforskere i området som kan ha tilgang kilder her?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her under Solumslekt kan du muligens finne opplysninger om Anders Isachen, om det var herfra han kom?Legger inn en lenke til den kandidat jeg fant i forrige innlegg: LenkeMvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Dessverre står det ikke opplysninger om alder og fødested ved vielsen i Bamle i 1780: Lenkenederst i 2. rubrikk .Da spørs det om faddere ved barndåpene kan gi spor?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Kristian spør om hvordan du vet at Anders var født i Langesund. Ved vielsen står det Langesund på begge, men det kan jo være at de begge bor der ved vielsen.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Og her finner du dåpen til sønnen Amund Peter, september. 28. 1788, nest nederst høyre rubrikk 2. s. LenkeOgså her finner du noen faddernavn som du kan se om gir spor til Anders opphav.Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

datter Karen Marias dåp har jeg til nå kun funnet i denne kilden: LenkeKirkeboka for Bamle med døpte 1793 var ikke så lett å tyde ved raskt gjennomsyn, men du kan godt prøve om du finner faddere i kirkeboka for Bamle her også.Lykke til. Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne I. Hansen

Tusen takk for hjelpen Gunn. Ikke enkelt å finne ut av dette da det er flere v. samme navn. Funnet en person i Eidanger men han er konfirmert 10-4-17774 så han blir vel litt for gammel. Anders hadde også en datter Mette Dorthe Andersdtr. f.27-8-1780 Bamble g. 8-9-18o5 m. Augustinius Hansen- Mette konfir.1mai 1796 Bamble d. 19mai 1825. Jeg får sjekker faddere på disse barna se om jeg finner noe ut av det. Kanskje et skifte etter Anders Isachsen . Mvh. Marianne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.