Gå til innhold
Arkivverket

[#57903] Else Nilsen gm Kristian Jensen Dorr f. 1849 i Eidsvoll


Gjest Wenche Örbeck Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Else Nilsdtr og Kristian Jensen Dorr f. 1849, var foreldrene til Karoline Kristiansdtr f. 1875. Hun hadde sönnen Einar Andersen f. 1910-d 2004. Ville hatt hjelp til familiene til Else og Kristian. Har lest i gårdshistorien i Eidsvoll og Örbäkboka men står litt fast. Er det noen som har tid og stunder? Veldig takknemlig for all hjelp! God Påske til dere alle. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

Og dette er den eneste jeg kan finne som Else Nilsdatter født 1852-1853 under FT 1865 i Eidsvold: LenkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Takk Lars Ove! Kjempefint, jeg hadde ikke Karolines dåp bla. Skulle gjerne hatt noe mer om Else Nilsens aner som mulig er fra Ulvin? Takk igjen! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Jeg har bilde av gravstøtte tatt 17. august 1996:'JENS OLSEN DORR födt den 29de Juli 1820, död den 16de September 1900 og Hustru MARTE OLAVA PEDERSDATTER födt den 19de Juli 1820 död den 6te August 1902'Lenkene i innleggene 2-6 gir korrekt informasjon. Vielsen var 30. mars 1874, nr. 11: Lenke _______Akershusiske infanteribrigade, ruller Eidsvold pr. gjeld og sogn 1834-66, rode 44, s. 467:Kristan Anton. Fødested: Dorr 7. november 1848. Far: grdmd. Jens Olsen_____Eidsvoll sorenskriveri. Skifte. Dødsfallslister, eske 11, 1921-23.Død 24. anmeldt 25. august 1923:Smaabruker Kristian Jensen Dorr, Dorrshaugen, født i Eidsvoll 1848. Eiendommen Dorrhaugen med løsøreEktefelle: Elsa Dorr.Arvinger var barna:Olava, g. m. Ole Ørbæk, AgdenesKaroline, g. m. Karl Andersen Røisi, herMinda g. m. Bjørlin Ørbæk i AmerikaJens Dorr, i AmerikaThora g. m. Amund Ørbæk,Karette, g. m. Adolf Solberg, herAgnes Dorr, her________Eidsvoll sorenskriveri. Skifte. Dødsfallslister, eske 16, 1932-33.Død 10., anmeldt 11. mai 1932Pensjonist, enke Else Dorr, Dorrshaugen, født i Eidsvoll 1. mai 1851.Arvinger, barn:Jens Dorr i AmerikaOlava, g. m. vollmester Ørbæk, HasselvikaKaroline, g. m. Karl Andersen, VestliMinda, g. m. Bjørlin Ørbæk i AmerikaThora, g. m. Amund ØrbækKarette, g. m. Adolf Solberg, DorrAgnes Dorr, DorrshaugenBarn efter avdød sønn Ole Dorr: Oddvar Dorr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiElsa bor jo i 1865 på Aasgaard nordre (innlegg 4), men om noen av hennes foreldre kommer fra Ulvin vet jeg ikkeMvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Takk så mye til dere begge! Undrer nå om jeg er på riktig spor av familien til Else Nilsen f.1851-52 Kan Nils Nilsen f.1822 gm Karen Davidsdtr f.1822 väre hennes foreldre tro? Ser at faren til Nils kan väre Nils Olsen f. ca 1765- d. 1823, men hvem var han gm? Hört om Ole Nilsen Ulvin som skulle ha sönnen Ole Olsen Aasgaard gm Gundhild Kristofferdtr. Men er dette riktig familie? Hadde värt artig å finne ut om disse med sösken osv. Kanskje du vet noe om dette også Trond? Og,den gravstötten som du har bilde av, er den på Langset Kirkegård enn idag? Takk for hjelpen. Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Hei igjen Wenche! Så flott at du har fått så god hjelp her!Det må da være den Else som bor her hos foreldre i Eidsvold i 1865, som Ove nevnte bodde på Aasgaard? LenkeHåper du finner svar på sammenheng til Ulvin også.Riktig god påske fra Gunn som nå også sitter i Sverige og prøver mobilt bredband.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trond Øivindsson Lunde

Nils Nilsen var bruker på Nordgarn Åsgård etter sin stefar (Ola Kristiansson) og far (Nils Olsson), 1842-67. Han døde 13. juli 1896, nr. 32. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2921&idx_id=2921&uid=ny&idx_side=-231>LenkeEidsvoll sorenskriveri. Skifte. Dødsfallsliter, eske 6, 1893-1900. Anmeldt samme dato. Ektefelle var Karen Kristine Davidsdatter (nr. 41:Lenke).Arvinger:søn Nils Nilsen Aasgaardsøn Ole Nilsen i Amerikadtr. Karoline Nilsen, gift med Nils Olsen Tømtedtr. Else Marie Nilsdtr., gift med Kristian Jensen Dorrdtr. Anne Nilsdtr. paa Høvigdtr. Olava Nilsdtr., gift med Kristian Olsen paa Høvigdtr. Martine Nilsdtr. gift med Nikolai Aasgaard paa Li._______Nils Olsson var bruker etter sine foreldre Ola Nilsson og Marte Lukasdotter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wenche Örbeck Kristiansen

Kjäre deg for en flott opplysning Trond, du er da snill! Har sittet med dette og tenkt at jeg må se feil!! Nils Olsen og Ola Nilsen, tenk hvilken fantasi på navn i den familien..ha..ha..! Slik var min familie også..for ikke å fornärme noen. Takk, takk nå skal jeg se om jeg får sammenfattet dette. Om ikke, så kanskje jeg kan komme tilbake? Takk du også Gunn, riktig Else det ja. Ha en god kveld! Mvh Wenche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.