Gå til innhold
Arkivverket

[#57904] Husker noen en gravplass på Gyldenpris/Laksevåg, Bergen i1930-1950 årene?


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Er det noen av Digitalarkivets mange brukere som kan erindre om de lå en liten gravplass på Gyldenpris i 1930-50 årene? Den skal ha lagt i området rundt der hvor Puddefjordsbroen blir til Løvstakktunnelen. Om så var, kan noen fortelle hvor den lå, og finnes det gamle bilder som viser gravplassen. Jeg vet ikke om den skal ha tilhørt St.Markuskirken. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

Hei! Jeg vokste opp i Lien, har aldri hørt om gravplass i nærheten av Gyldenpris. Det var vel en elv som skilte melllom Gyldenpris og starten på Laksevåg kommune. Mvh. Allis-Elin Rokkones

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk for responsen Allis-Elin.Nei, jeg kan ikke huske noe slikt selv, og jeg runder 60 i år. Men spørsmålet dukket opp i en sak jeg holder på med, og jeg ville prøve om det var noen av Bergens-ekspertene her som kanskje husker bedre enn meg. Jeg var vel ikke spesielt opptatt av gravplasser da jeg vokste opp på Minde. Den my jo uansett ha veket plass for utbyggingen etter krigen. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Allis-Elin Rokkones

God morgen Rune! Jeg er nok havnet på den gale siden av 65, og kan ikke huske å ha hørt noe. Men hva med å ta en telefon til Kirkegårdskontoret på Møllendal eller Solheim. De har gjerne svaret. Ha en god påske. Mvh. Allis-Elin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Takk igjen Allis-Elin for bidraget ditt.Jeg skal følge rådet ditt, men det får ligge til over påske.God påske til deg også. Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.