Gå til innhold
Arkivverket

[#57907] Tyding av kirkebok - bopel øvre slottsgt 3


Gjest Heidi Jangås
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Jangås

Jeg er ikke særlig god på å tyde håndskrift. Trenger litt hjelp til dette. Lurer på hva det står om Olga Marie Gram og Hjalmar Larsen under brudeparets borgelige stilling, nærinsvei og bopel. Under Olga marie, ser det ut som hun bor i Øvre slottsgt 3. Er ikke det bankmuseet? Noen som har kjennskap til dette? Klarer ikke tyde Olga maries yrke.

bilete4417.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Jangås

Possemetmakerske er et yrke jeg aldri har hørt om før. Googlet det og fant ut hun lagde frynser til duker ol. Skjønner ikke helt det med bopel og Ø.Slottsgt 3. Her lå jo Oslo Sparebank, det som nå er bankmuseet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Frederick Gram

Iflg FT1900 var faren Jens Valentin Gram 'Bankbud Privat Bank', og fikk vel derfor bolig i Øvre Slottsgt 3, hvor Christiania Sparebank holdt til. Han ble døpt Gram etter oldemoren Mette Helene Jensdtr. Gram (1736-1812)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Jangås

Hei Fredrick! Ser at du heter Gram til etternavn. Hvilken gren av Gramfamilien tilhører du? Olga Marie Gram og Hjalmar Larsen var mine oldeforeldreMhv Heidi Jangås

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.