Gå til innhold
Arkivverket

[#57912] Tyding av 'kråketær' - Emma Eleonore Karlsens dåp i Tønsberg.


Gjest Steinar Nyløkken
 Del

Recommended Posts

Gjest Steinar Nyløkken

Hei! Jeg ser at det er mang fler enn meg som bruker de fine påskedagene til helt andre ting enn appelsinturer og solslikking.....Jeg trenger hjelp av dere der ute til å tyde 'kråketærne' til presten i Tønsberg ved innføring av Emma Eleonores dåp i 1884. Permanent sidelenke: Lenke Permanent bildelenke: LenkeSe nummer 20.Her er det mange kommentarer i flere felt som jeg ikke helt får sammenhengen i. Dersom noen kunne forbarme seg over denne har jeg behov for å tyde teksten i rubrikk 'Bopel', 'Foreldrenes navn' og 'anmerkninger'.På forhånd takk til dere som bidrar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Hukkelberg

Foreldrenes Navn: Jordarbeider Karl Johansen og Pige Kristiane Dorthea Kristensdatter Mvh Bjørg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Ja takk, noen brikker på plass. I tillegg til det jeg skrev over må jeg nok også be om tyding av 'faddernes navn' Tror her at det står en kommentar om at:'Moderen oppgav at hun var gift Ha... 14/10/1879' Men resten er ikke lett./S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turid Kjærmann Jensen

Hei ! Jeg prøver meg på de bakerste anmerkningene ,jeg mener det står ; Moderen oppgav at Barnet var født paa Gaarden Katrineborg ved Aasgaardstrand. Vitner g.gm? Marie Anders(?) Josefine Anders(?) (Etternavn på vitner er jeg usikker på). Hilsen Turid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Erik Berg-Hansen

Forsøker på noe av dette: Moder opholdt sig - M(?)--- grd (grunn) hvorhen hun 18/3 fra Borresogn --- Aasgaard (str)? Kathrineberg lå u/Adal østre i Borre - ca.2km fra Åsgårdstrand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Nyløkken

Tusen takk til alle bidragsytere!Moren er skrevet inn som PIGE, men at hun oppgir at hun var gift Hansen i 1879 (?) Jeg finner moren født i Holmestrand her: Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=1246&idx_id=1246&uid=ny&idx_side=-89>Lenke Permanent bildelenke: LenkeFaren skal iflg FT 1900 være svensk. Vi finner dem i Kristiania her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.