Gå til innhold
Arkivverket

[#57918] Hjelp til tyding - igjen


Gjest Heidi Jangås
 Del

Recommended Posts

Gjest Heidi Jangås

Jeg er håpløst dårlig på å tyde disse kirkebøkene. Det jeg nå ikke klarer å tyde er adressen til Anna Mathilde og hennes far Edvard Martinius Andreassen. Ser ut som adressen begynner på G og nummeret er 13. Har også forsøkt å finne de i folketellingene 1865 og 1875, men finner de ikke.

bilete4418.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t. endresen

Hvor er dette? Vet du stedet, f.eks. oslo, er det et tips å gå inn i dig. folketelling., f.eks. oslo for 1865, og søke på gate byrjer på gr osv. Så får du opp de aktuelle gatene og kan sammenligen med adressen fra kirkeboken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det er mye bedre å legge inn permanent sidelenke, da kan folk hjelpe deg bedre (n° 255): Kildeinformasjon: Oslo fylke, Trefoldighet, Ministerialbok nr. I 3 (1870-1876), Fødte og døpte 1874, side 226. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Det står at Mathea er fra Røken og det er jo i Buskerud og Edvard fra Nesodden (går ut ifra at det er den samme Edvard) det er i Akershus. Han var da mye yungre enn henne dersom alderen er rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heidi Jangås

Jeg skjønner ikke helt det med alderen på disse personene. Tror Edvard sin fødselsdato i folketelling er feil. Her er ekteskapet mellom Edvard og Mathea. Deres barn Anna Mathilde ble født før foreldrene giftet seg. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Lenken din virket ikke, du må lage permanente sidelenker, les 5278: Lenke lenker&startnr=&antall=&spraak=&nr=1&antinnlegg=14#ankerDessverre er det fremdeles problemer med å legge inn lange lenker, men du finner det nok. Som sagt varierer alderen og kan ofte være helt feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Jangås

Jeg skjønner ikke helt det med alderen på disse personene. Tror Edvard sin fødselsdato i folketelling er feil. Her er ekteskapet mellom Edvard og Mathea. Deres barn Anna Mathilde ble født før foreldrene giftet segPrøver å legge inn lenken på nytt.Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her står jo fødselen deres tydlig (du var flik!) Han født 29/11 - 1853Hun født 28/11 - 1834DVS han er 9 år yngre så aldren i ft var ikke så gal allikevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nei, nå er jeg på villspor! 19 år!! Det var litt mye, men ... Da er det hun som er mye eldre enn i ft!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Mathea er vel n° 8 på høgre side: Kildeinformasjon: Buskerud fylke, Røyken, Ministerialbok nr. 5 (1833-1856), Fødte og døpte 1835, side 9. Permanent sidelenke: LenkeLitt vanskelig å lese da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.