Gå til innhold
Arkivverket

[#57922] Hjelp til å finne slektninger


Gjest inger-marie næsset
 Del

Recommended Posts

Gjest inger-marie næsset

Min far hadde flere onkler på Hamar. En av dem het Johan Kristoffersen Tvethe født 11.04.1892 gift i 1916 med Antonette Lindby Mikkelsen født 13.03.1885. Hvordan skal jeg finne ut når disse døde. Kirkebøkene for Hamar går jo ikke så langt ut i tid så jeg finner dem ikke. Håper noen kan hjelpe meg!!! Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Først et godt og velment råd: Neste gang du legger inn et spørsmål på brukerforumet, bør du velge en bedre overskrift - en titel som beskriver innholdet i spørsmålet bedre (- se brukerveiledningen på forumets forside). De fleste som legger inn spørsmål her, ønsker jo nettopp ''hjelp til å finne slektninger''...Dernest til selve spørsmålet ditt: Søk etter slektningene dine på denne siden - dersom de er begravet på Hamar, vil du finne dem her: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest inger-marie næsset

Tusen takk for svaret. Visste ikke at det gikk å søke på kirkegården i Hamar etter døde. Finnes det slike sider også for Stange? Fant ikke Johan som død på Hamar. Lurer derfor på om han kan være begravet på Stange. Mvh. Inger-Marie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

HeiHvis din Johan er gravlagt på Hamar, er det ingen gravminner registrert der hos DIS-Norge. Det er heller ikke rapportert om igangsatt registrering heller. Din onkel kan derfor godt ligge gravlagt på Hamar. Hvis du vet noenlunde sikkert når han døde, kan du jo ta kontakt med kirkevergen der for å høre. Hvis det er lenge siden han døde kan jo graven kanskje være slettet?Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore S. Falch

Til (5): Innlegget ditt kan bidra til forvirring - gravstedene på Hamar ER registrert (jfr. mitt innlegg 2 i denne tråden). Ecclesia-registreringene dekker noen kommuner der DIS ikke har foretatt gravminneregistrering, så det er heldigvis flere muligheter til å finne gravsteder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Arctander

Til Tove, beklager så ikke linken før det var for sent. Det var ikke meningen min å skape forvirring, var jo bare innom DIS-gravminner og så at de ikke drev noe registrering.Det er jo flott at det finnes en database likevel!:)Mvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.