Gå til innhold
Arkivverket

[#57925] skibsfører Anton Thomsen i arendal med fostersønn Ludvig Kristoffer f. 1886


Gjest erling t endresen
 Del

Recommended Posts

Gjest erling t endresen

Hei.I Arendal ble Ludvig Kristoffer konfirmert som nr. 23 i 1901. [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20050404030148.jpg>LenkeDer stopper sporene. Han var født i Bakke i Hovin, døpt som nr. 1 i 1887 i Gransherad 16.01.1887, sønn til Ole Kristoffersen Eg fra Vardal i Oppland og Maren Kirstine Olsdatter Alting, f. Ulefoss/ Holden, omreisende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jarl V. Erichsen

Du har velsett i ft 1900 Lenke der familien bor på Tyholmen i Arendal? Der står det at Ludvig er født i Flekkefjord...??Thomsen er ikke vanlig i Arendal, så vidt jeg vet, men Thommesen er et ganske kjent navn.- Jarl -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t endresen

ja, jeg har sett det, men som dåp og konf.bøkene viser, er Bakke, Hovin, rett. Det finnes Bakke sokn i forbindelse med Flekkefjord også, muligens det er en feilantagelse i folketellingen? Ikke vet jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Erling! Så han på Tyholmen også,når jeg skulle prøve å finne ut hvor mange Thomsen's som var i området . Fant ut at det var noen med dansk tilknytning.Kan det være snakk om at han på Tyholmen kan være av dansk avstamning,men at han selv er født i Norge?Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t endresen

[url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20051019020652.jpg>Lenkeher tror jeg 'min' Anton er konfirmert som nr. 24 i Larvik i 1863, født i 'Laurvig', og i folketellingen for 1865 er han 'sømand.Men mitt søk går på å finne ut mer om deres fostersønn/ adoptivsønn Ludvig Kristoffer 'Thomsen'........ om noen kjenner til det navnet i Arendal.Kan godt være Thomassen eller Thommesen, slik Anton kalles ved konf. og i folketellingen 1865

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest erling t endresen

har masse om slekten til Ludvig Kr. bakover, er interessert i hvor han (og forsåvidt hans søsken og halvsøsken) ble av. Moren hadde 7 (event. 8) barn jeg kjenner til mellom 1884 og 1905, hvorav den yngste er 'vår' slekt. Hennes halvsøsken vet jeg ikke noe særlig mer om, men familien bakover er som sagt kjent .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.