Gå til innhold
Arkivverket

[#57935] Oppslag i Time gards og ættrsoge, Kyllingstad/Re/Undem


Gjest Rune Thorstensen
 Del

Recommended Posts

Gjest Rune Thorstensen

Jeg trenger hjelp til et oppslag i nevnte bok. Den 17.11.1833 giftet Lars Larsen og Berte Larsdtr. seg i Lye prestegjeld. Han var født ca 1813 oppført med Haaland som fødested og Hougland som oppholdssted. Hun var født ca. 1810 i Fister i Hjelmeland sogn. Begge fedrene het Lars Larsen.LenkeSier boka noe mer om opphavet deres og når de døde? Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carsten Schanche

Hei RuneUnder Re: Lars Larsen Håland, dpt. 8-8-1813, død 17-8-1847, son til Lars Olsen !, Øvre Håland og jenta Ingeborg Johannesdtr., truleg frå Frøyland, gift 17-11-1833 med Berta Larsdtr., Store Undheim, dpt. 10-3-1811, husmann på Eliasheia. Born: Det fyrste f. på Store Undheim, det andre på Line, dei tri siste i Eliasheia.a. Tønnes, budde på Ree.b. Oline, f. 3-6-1839c. Johannes, f. 9-10-1841, heldt seg mykje i Stavanger og døydde der, var kjend under navnet Johannes Skjæveland eller 'Fistra-Johannes'.d. Tabitta, f. 5-12-1843.e. Ludvig, f. 20-11-1845, døde 16-10-1856. Han fell gjennom isen.Under Undheim: Lars Larsen, fødd i Fister, g 1811 m Ingeborg Rasmusdtr., Heien, Sæland. Dei budde i Bakken under Høyen. Born:a. Lars, budde på Hognestad og Ree.b. Tønes, budde på Ree.c. Berta, f. 10-3-1811, gm Lars Larsen Ree.d. Rasmus, f. 22-2-1819.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Hjertelig takk for rask bistand Carsten.Jeg fikk det nemlig ikke helt til å stemme at far til Lars skulle hete Lars Larsen som det står ved vielsen i 1833.Når Berthe ved et par anledninger også har vært ført som Osmundsdatter, ja da var det ikke helt enkelt å få denne kabalen til å gå opp.For jeg fant nemlig konfirmasjonen til Lars i 1831 her.Lenke Mvh. Rune T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.