Gå til innhold
Arkivverket

[#57937] Enke Lisbet Jonsdtr. f 1742 d. 1782 - bosted : Flatland, Fjellberg. Fødested ?


Gjest Trygve Strømø
 Del

Recommended Posts

Gjest Trygve Strømø

Lisbet Jonsdtr. var enke da hun giftet seg med Hans Olson Flatland f. 1740, se Kvinnherad Gards-og ættesoga 5, s. 300. Vet noen hvor Lisbeth kom fra ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Strømø

Takk for innlegget, Arnfrid. Det er mulig det er feil sted, men Kvinnherad Gards-og ættesoga 5 er for Eid og Fjellberg etter mine notater. På side 300 oppgis det at Hans og Lisbet Jonsdtr. hadde fire barn, Anna f. 1764, Severina 1765, Ola f. 1768 og Erik f. 1769.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

(3) Hvis du leser i sjeleregisteret fra 1777 i Fjellberg i lenken, så ser du at barna heter nettopp Anna, Severina, Ola og Erik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Rødmyr er i nåværende Sveio og omtalt i en av bygdebøkene derfra ( har den ikke tilgjengelig) Mvh Hans G

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Lisbet Johannesdtr. var gift med Erik Pederson Rygmyr død 1760 og Lisbet ble gift med Hans Olson Fatland. Foreldre til Erik var Peder Jakobson fra Håvardsholm g.m Kari Eriksdtr. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

På FamilySearch vil noen ha det til at Lisbeth var fra Søre Mølstre i Findaas. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Lisbet var datter av Johannes Jansson fra Gard i Skåre, Torvastad og en av de to konene hans. Han bodde på Mølstre søre i Sveio. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Strømø

Tusen, tusen takk Johan Arthur, Arnfrid, Rune og Hans, dette var mye ny informassjon. Lurt å være på påskebesøk. Kan jeg spørre om det er noen som kjenner til Johannes Janson Gard, Skåre f. 1684 sitt opphav ? Vennlig hilsen Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Johannes Janson Gard f.ca 1684, var sønn Jan Johanneson Gard f.1642 g.m ukjent. Foreldre til Jan er Johannes Lauritson død 1675 på Skogland i Skåre og Dorta Jokumsdtr. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Strømø

Beklager feilskrift av Fatland, Arnfrid. Takk for opplysninger om forfedrene til Johannes Janson Gard. I Kvinnherad Gards-og ættesoga 5,s. 300 var fødselsår på Lisbet Johannesdtr oppgitt til å være 1742, takk for nye opplysning her, Johan Arthur. Vennlig hilsen Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Lisbet giftet seg 1 gang i 1751 og var vel ung hvis hun var f. i 1742. Hun var ca 18 (f.1733) da hun giftet seg i 1751. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Trygve Strømø

Arnfrid Mæland, i innlegg 56 sa du at du forsøkte å finne far til Lisbeth Mikkelsdtr. gm. Abraham Nilsson Årvikjo under Ve, takk skal du ha. Er det andre som kjenner til Lisbeth sin far ? Vennlig hilsen Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trygve Strømø

Beklager dette innlegget, nr. 22 skulle vært under sak 58908 Mikkel Abrahamsson Vennlig hilsen Trygve Strømø

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Trygve, jeg holer på å sette opp et skjema over Mikkel i Etne i den aktuelle perioden. Jeg må lese gjennom Etnesoga I og II, så det tar litt tid, men jeg har ikke glemt det. Jeg har registeret at der blir født guttebarn med Mikkel som far i den aktuelle perioden. Jenter finner vi jo ikke igjen i noen lister. Dessuten mangler manntallet for 1663-1665 for Etne i digitalisert utgave.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.