Gå til innhold
Arkivverket

[#57944] Andrea Arntsdtr. Aalberg (Ålbergsgjerdet) født 15.juli 1829 Byneset


Gjest Målfrid Lundhaug Aalberg
 Del

Recommended Posts

Gjest Målfrid Lundhaug Aalberg

Andrea Arntsdtr. ble gift i 1858 med Anders Andersen Langlo og døde i 1915. De fikk iallefall ei datter, Karen, født 1858 , ho igjen ble gift med Iver Jacobseb Høiem 8 Fra Storhaugen) de fikk to døtre, Anne og Iverine. No etterlyser Iverines etterkommere bilde av Andrea og evnt. andre i familien fra den tid. Noen som kan hjelpe ? mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Grethe Flood

Anne Iversdatter Langlo ble i allefall konfirmert i Byneset i 1892 (nr. 29) [url="http://www.arkivverket.no/URN:NBN:no-a1450-kb20070328680490.jpg>LenkeKan Karen Andersdatter ha vært gift to ganger? Her i 1900 er hun gift med en Lars Langlo, og har en hel skokk med unger født mellom 1880 og 1900 Lenke. Datteren Anne Iversdatter bor også hos familien, ser jeg.Karen og Iver Jacobsen ble gift i Byneset 7.12.1876 (nr. 10) Lenke og her er ekteskap nr. 2 med Lars Larsen den 28.6.1880 i Byneset (nr. 16) Lenke. Første ektemannen ble begravet 22.3.1878 i Byneset. Han omkom på sjøen under fiske i Vesterålen Lenke. Datteren Iverine ble født 18.7.1878 og døpt 18.8.1878 (nr. 22) Lenke, og her er Iverines konfirmasjon i 1893 (se nr. 38) Lenke.Men hvor er Iverine i 1900? Jo, her fant jeg henne blant emigrantene fra Trondheim i 1896 Lenke og i 1906

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Målfrid Lundhaug Aalberg

Iverine og Anne var min farmors tremenninger. Iverine ble gift i Seattle med Gustaf Efraim Nywall fra Sverige.De giftet seg i1915. Fikk to barn, David Gustaf født i 1917 (Koreaflyver) og Ingeborg Naemi født i 1920. Håper noen kan 'trylle' fram bilder av Andrea Arntsdtr. så vi får bringt dem videre til familie i USA. Takk for alle opplysningene Grete. Her har jeg noe og jobbe videre med. Mulig finne igjennlevende slektninger på Byneset. mvh Målfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.