Gå til innhold
Arkivverket

[#57945] Hjelp til å finne en Johannes Salvevold på Røros og hans aner ?


Gjest Rolf Magne Kirkbakk
 Del

Recommended Posts

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Trenger hjelp til å finne en som skal hete Johannes Salvevold på Røros. Jeg har ikke noe årstall på ham, men det jeg vet er at han har ei datter som heter Elen Johannesdatter Salvevold 1859-1916 som ble gift med Jens Andreassen Qvax 1852-1938. Hennes mor var Gjertrud Katrine Andersdatter Riise 1836-1920 Kan noen hjelpe meg ? Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Her får en Lars Olsen Salve og en Maren Johannesdtr en sønn Johannes på Røros i 1820 (n° 20): Kildeinformasjon: Sør-Trøndelag fylke, Røros, Ministerialbok nr. 681A07 (1817-1828), Fødte og døpte 1820-1821, side 36. Permanent sidelenke: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen
LenkeEllen er døpt nederst på siden. Faren står som Johannes Larsen Hesjedal. Jeg tror Kjellaug har funnet riktig Johannes døpt i innlegg 3.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Jeg vet jeg har vært borti dette før. Se her i 1801:LenkeLisbet Fastesdatter Schanche gift i andre ekteskap med Ole Olsen Heschedal. (gift 1 med Ole Salvesen?). Jeg får se om jeg finner igjen temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid Ryen

Det er i hvert fall to tema som berører dette:Jan Kåre Larsens tema 55265 og Rolf Magnes eget tema 49366.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rolf Magne Kirkbakk

Takk skal Dere ha for hjelpa. Det stemmer også med de opplysningene jeg har fått ang Gjertrud Catharina. Mvh RMK

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Randi Haugros

Og, hvis det er av interesse, Gjertrud Catharina Andersdatter Rises vielse (nr. 12) 29. juni 1866: Permanent sidelenke: LenkeMvh. Randi Haugros

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.