Gå til innhold
Arkivverket

[#57961] Jan Mentz Frantzen, ab 1584 - kan noen bekrefte/avkrefte?


Gjest Litta Olsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Litta Olsen

HeiJeg holder på med slekt på Tysnes og har en Samson Janson på min liste.På IGI finner jeg dette: Lenke-men vet ikke helt, hva jeg skal få ut av det :-)Det virker litt rotete og jeg vil gjerne vite om noen kan bekrefte/avkrefte informasjonene?På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tore H Vigerust

jeg har ikke tidligere sett at personer født i Norge hadde doble fornavn på et så tidlig tidspunkt; innen adelen, som var først ute med doble fornavn, starter det ca 1620

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hans Gangstø

Med forbehold om pålitelighet:'I Fusa bygdebok er det nevnt at Mentz slekta ætta frå Hjaltland. Jan overtok hoveddelen av Vevatne kring 1606. Jan var ein storkar og truleg bergensar av opphav. Jan hadde gode innkomer av landsskyld. På Vevatne sat han som leiglending. Han dreiv stort med skog- og sagbruk heime på Vevatne, og det var nok dei gode tidende i denne næringa som dreiv han ut frå byen. Jan Frantzen Mentz, Bergen d.o.1650 vart g. I m N.N., som kanhenda var frå Hodlekje(D. o. 1644?), g.II med Marta. Jan , som gjerne vart skriven Johan eller Johans i kjeldene , overtok hoveddelen av Vevatne kring 1606. Fra omlag 1640 hadde han og Marta heile garden. Jan måtte i 1606 bøta 21/2 dlr. for 'jomfrukrenkelser'. det var vel den tilkommande kona han såleis 'krenkte'. Jan var ein storkar og truleg bergensar av opphav. Ein Franz Mentz er nemnd borgar i Bergen i 1560-åra. Men Mentz-ætta kan ikke være skotsk, som det har vore hevda. Namnet er heller nederlandsk eller tysk. Jan er sjølv ikke nemnd med slektsnavnet i kjeldene, men sonen Ingebrigt brukte det senere. Jan åtte i 1624 mindre jordegods i Hodlekve, Nera-Lunde og i Bakka, Strandebarm. Siden auka eiga hans jevnt og trutt. Godset i Bolstad hadde han fått pantebrev på i 1627 mot lån på 100rdl 'och en hest'.En tid eide han også Tombra. Skogseide, Hålandsdalen. Han hadde såleis gode inntekter av landskyld. På Vevatne satt han sjølv som leilending ? Jan dreiv ellers stort med skog- og sagbruk heime på Vevatne, og det var nok dei gode tidane innanfor denne næringen som hadde drege han ut av byen. Jan var fast lagrettsmann over fleire tiår, noko som viser posisjonen han hadde i bygdesamfunnet. I 1633 måtte han sjølv for retten og vart funnen skuldig i å ha funne ein slipestein som tilhøyrde ein annan, utan å gjere dette kjent.''

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Litta Olsen

Takk for omfattende svar!Jeg ble litt forvirret over dette med Bolstad, Vevatne, Tysnes etc.Bolstad forbinder jeg med Voss og Vevatne med Stord.Men slik jeg tolker innlegget ditt, så er det Vevatne på Tysnes, men Bolstad?-og hav sier kildene om barna ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det er vel snakk om øvre og nedre Bolstad i Haalandsdalen/Fusa-Strandvik området. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.