Gå til innhold
Arkivverket

[#57973] Vigsel i Bergen ?


Gjest eli heldal
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnfrid Mæland

Da ser det ut for at han mønstret av i Hull 20. nov 1899. Han kom vel da direkte til Bergen, vil jeg tro. Utflyttingen fra Sverige er sikkert registrert i ettertid.Har lagt inn en forespørsel til Sverige-ekspertene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 57
  • Opprettet
  • Siste svar
Gjest Arnfrid Mæland

jeg tror jeg har kikket gjennom de fleste aktuelle KB på leit etter vielsen nå, men dessverre ingen ting.I håp om at her kunne være en anmerkning leitet jeg frem konfirmasjonen til Ernst Marius i 1915 LenkeMen ingen ting av interesse, og vaksinasjonen i 1905 finner jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

ellers så ser vi her at de bodde i 'Gebbaren' i 1924-1925, Lenke og at skipstømmermann Ernst og frk Lilly fortsatt bodde hjemme.Det betyr vel at Carl trolig var begravet fra Sandvikskirken i 1932, men den KB er ikke skannet og lagt ut enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eli heldal

Takk den har jeg leitet etter.Har leitet i alle KB i hele Bergen etter den vielsen og har vell innsett att de ikke er gift her.Men dette er som å leite etter den berømte nålen i høystakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eli heldal

Tror ikke Carl ble begravt i Sanviken men muligens på Årstad eller Solheim.Nilsine eide ett hus på Danmarksplass der høyblokkene står i dag og jeg tror Carl levde når det ble kjøpt, dette vet jeg ikke sikkert.Senere ble huset solgt og de leiet der tror jeg. Jeg har besøkt Nilsine i dette huset når jeg bare var noen år gammel. Min farfar Ernst med fam. bodde også der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Uansett så er gravlagte i KB fra 1932 sperret enda, dette fordi det er sperrefrist på dødsårsaken. Men det hjelper jo heller ikke i forhold til foreldrenes vielse. Nei, jeg vet ikke hvor man skal lete videre. Det viktigste funnet tror jeg ville være å få verifisert stedet han kom til i Norge som innflytter, Bergen eller et annet sted.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest eli heldal

Jeg stoler på att denne opplysningen er rett og da kom han jo til Bergen. Hej! Enligt boken Emigranter från Östra Orust utvandrade Karl Peter Emanuelsson från Höggeröd till Bergen i Norge den 21/11 1899. Jag är ganska säker på att uppgiften är hämtad från Torps församlingsbok.Før vi fikk denne opplysningen, leitet jeg i innflyttingslister på østlandet og spesielt på Sørlandet, da jeg vet mangen fra Orust innvandret til Sørlandet. Vi vet jo og att han var sjømann til den 2o nov 1999. Takker for hjelpen, får ta en pause, ser ikke ut som dette er så enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.