Gå til innhold
Arkivverket

[#57974] Kristian Lund og Hanna Svendsen g Lund


Gjest Kjetil Tufte
 Del

Recommended Posts

Gjest Kjetil Tufte

Jeg trenger hjelp til å finne ut mer om Kristian Lund som var oldefar. Han var sjømann og i 1900 tellingen er han registrert med midlertidig bostedsadresse New York. Jeg antar han var født i Sogn og Fjordane i 1878, gift med Hanna Svendsen fra Haugesund. De fikk flere barn hvorav den ene datteren var min mormor Hildur E. Hildur var satt bort som liten. Kanskje var også flere av barna satt bort. Det er vanskelig å finne ut noe mer om dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Tufte

Ja dette var flott. Da har jeg litt mer kjøtt på bena til å lete videre. Det knyter seg stor spenning til dette da det er sagt Hanna fikk 4 døtre. Vi vet ikke om kristian var far til dem alle og om flere av barna ble satt bort. Jeg tar gjerne imot hjelp til å finne ut av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kanskje har du dette fra før? Ser at i denne lenken for vielsen( Vigde i Bergen 1816-1911 ) er han skrevet for Kristian Adolf Lind,ikke Lund. Kan være feil i avskrift. [url="http://digitalarkivet.uib.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=vigd1816&gardpostnr=17596&merk=17596#ovre>Lenke Dødsfallet til Hanna: Hun ble begravet 1 april 1942,jordfestet 1 april 1942 i Maria sokn i Bergen. Avdød Maskinist enke Hanna Lund k Wesenbergsm.4 Haugesund 1880 0506 2803

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kjetil tufte

Flott!! Hanna fikk 4 jenter derblant min mormor som ble sendt vekk som liten,vi har aldri fått vite hvem som var faren hennes.Hun heter Hildur E. Hun vokste opp i Østrheim i Lindås.Hun var født 29.11.1905. Men hvor ble Kristian Lund av? og Ingrid Helen f.15.04.1900.og de to andre jentene? Mvh.Kjetil Tufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kirsti Rye

Her er Hildur konfirmert i Lindås Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Austrheim i Lindås, Klokkerbok nr. C 5 (1910-1927), Konfirmerte 1920, side 136. nr 3.Permanent sidelenke: Lenkemvh Kirsti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Tufte

Hei! Her kom det frem helt nye opplysninger,faren er oppført som Bernt Simonsen! Hvem er han mon tro?Mvh.Kjetil Tufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Tufte

Ifølge konfirmerte i Lindås heter faren Bernt Simonsen,der står moren oppført som Hanna Lund. Hanna lund er i følge vigde i Bergen gift med Kristian Adolf Lund og folketellingen for Bergen 1900.(tror Bernt Lund er feil)?Mvh.Kjetil Tufte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjetil Tufte

Trenger hjelp! Hvem er faren til Hildur Elfrida Lund f.29.11.1905.Min mormor.I Lindås kirkebok for konfimerte i 1920 står far oppført som Bernt Simondsen ?(Simundsen)? finner ikke han noen steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest kjetil tufte

Jeg finner ikke dåpen til min mormor Hildur Elfrida født Lund. Gift Steffensen. Hun ble født i Bergen, vokste opp hos pleieforeldre i Lindås hvor hun ble konfirmert i 1920. Hun ble født 29.11.1905. Moren het Hanna Lund som gift. Ved konfirmasjonen står far oppført som Bernt Simonsen. Hvem var han? og hvor ble hun døpt? Er det noen som kan hjelpe meg å finne ut av dette.? Har lett lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn-Anita Rysjedal

her er svaret: I kirkebok for Lindås/Austrheim finner du dåpen til Hildur Elfrida døpt i 1908. Mor Hanna Lund født i haugesund og far ungkar Bernt simonsen født i Bergen. Det vil si at Hildur ble satt bort til pleieforeldre før hun ble døpt. Hun er døpt både i kirke og hjemme hos pleieforeldre, 3 år gammel. Lykke til videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.