Gå til innhold
Arkivverket

[#57990] BERGEN: Når døde ingeborg Lorentsdatter f.1819 i Sokndal i Rogaland


Gjest Jan Frode Johansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Jan Frode Johansen

Ingeborg Lorentsdatter (Aarhuus) og Johannes Pedersen Langeland fikk 3 barn sammen i Bergen.Siste barn jeg har funnet er Georg Gabriel f.1855 i Bergen.Ingeborg og Johannes ble gift 2.juni 1844 i Nykirken og de bodde hele tiden i Bergen.Den 8.mars 1863 er Johannes pedersen enkemand og blir gift med enke Jacobine Nielsdatter. Jeg finner ikke Ingeborg lorentsdatter død i Bergen selv om jeg vet at jeg registrerte dette for mange år siden nettopp i Bergen,men det har kommet bort.Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

I ft 1865 står hun som Jacobsdtr, men det kan jo være feil: [url="http://digitalarkivet.no/cgi-win/webcens.exe?slag=visbase&sidenr=10&filnamn=f61301&gardpostnr=1958&personpostnr=21906#nedre>Lenke for da de gifta seg står det Nilsdtr: LenkeHer er en Johanne Gestine f. 1855: Lenke Den Georg Gabriel som er født i 1859 er vel av andre foreldre: LenkeDette er vel deres barn: LenkeLenkeLenkeLenkeLenkeLenkeEr det mulig at det står feil navn på henne ved dødsfallet? Her er en Ingeborg Pedersen, adr er den samme som da de fikk siste barnet : 21-41 men hun står som Johannesen til pikenavn: N° 74 i 1959 og hun er 42 år gammel: Kildeinformasjon: Bergen fylke, Korskirken, Ministerialbok nr. E 2 (1848-1862), Døde og begravede kvinner 1859, side 230. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Jeg tror at det er feil navn på henne både ved Georg Gabriels fødsel og hennes død. Her er nemlig Georg Gabriel død i 1859, 14 dager gammel og da er adressa den samme 21-41: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rune Thorstensen

Det enkleste hadde vel vært å lagt inn en forespøsel om skifte/dødsmelding i Arkivforumet forbindelse med dette dødsfallet til Ingeborg Johannessen i 1859 for å få avklart om det er den rette.Jeg er imidlertid enig med Kjellaug at dette sannsynligvis er den beste kandidaten. Mvh. Rune Thorstensen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Nilsine Bertine var Jakobines datter, n° 17 her: Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok nr. A 5 (1836-1852), Fødte og døpte kvinner 1844, side 134. Permanent sidelenke: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=6961&idx_id=6961&uid=ny&idx_side=-144>LenkeHun var først gift i 1844 (n° 1): Kildeinformasjon: Hordaland fylke, Askøy, Ministerialbok nr. A 6 (1840-1852), Ekteviede 1844, side 16. Permanent sidelenke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Enig med Rune, da får du se hvilke barn som er etter henne.Skjønner nå hvorfor Jacobine står både som Nilsd og Jacobsd, faren het Nils Jakobsen.Her er forresten lenke til vigselen til Johannes og Ingeborg n° 12: Kildeinformasjon: Bergen fylke, Nykirken, Klokkerbok nr. D 1 (1832-1867), Ekteviede 1844, side 46. Permanent sidelenke: LenkeTenkte muligens at hennes far het Lorents Johannesen, men det gjør han altså ikke. Presten må ha tenkt for hardt på mannen sitt navn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.