Gå til innhold
Arkivverket

[#57995] Trondheim eller hvor?


Gjest Jane Fjerdingby
 Del

Recommended Posts

Gjest Jane Fjerdingby

Mine 3Tipoldeforeldre Ole Jensen(Holm)og Ane Erichsdatter(Berg)ble viet i Domkirken i Trondheim den 16.12.1814.link på vielse herLenkeDem får 5 barn,Johan Jørgen f 1814,Nikolai Edvard Jensen f 1817,Oluf Andreas f 1820-1821,Elen Gjertrud f 1822,Anna Olina f 1825.alle barna døpt i Vår frue i Trondheim,ser ut som barna brukte Jensen som slektsnavn og ikke Olsen.Finner ikke ut hvor Ole Jensen og Ane Erichsdatter kom i fra,hvet igrunn veldig lite om denne familien.Det er Nikolai Edvard Jensen som her er min 2TipOldefar Håper noen der ute vet noe. Hilsen Jane Fjerdingby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Heidi Tofterå Slettemoen

Du har funnet lysningen 16. desember. Vigselen foregikk 29.12.1814 (se copuleret i venstre marg). Vigsler ser ikke ut til å være scannet for Domkirken i denne perioden, tre dager etter, derimot, fra 1.1.1815... Forsøk eventuelt å skrive til Statsarkivet i Trondheim.Har du studert fadderne ved barnas dåp? Noen hint der? For eksempel er en Ingeborg Berg fadder når Johan Jørgen døpes før foreldrene er gift, sammen med en Ellen Vang, Biørn Vold og Ole Sæter, nr. 67: LenkeDet kunne være mulig å finne Ane og Ingeborg Berg i FT1801?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jane Fjerdingby

Ja, har lett i Telling 1801,å gått igjennom faddere på barna,det gir liksom ingen spor,å det er ulike Faddere på barna.Nå finnes ikke jeg kjent i dette området heller,men får liksom en følse av at disse var innflyttere til Trondheim pga Faddera på Barna.Det jeg vet her er at Min 2 Tipoldefar Nikolai Edvard Jensen ferierte på Hundorp Gård i Oppland der han gjorde min 2 tip Gravid å reiste vidre,Han finner jeg igjen i Bergen som gift med ei Anne Marie Dahl f 06.10.1811 legger ved vielsen dems her,dem fikk ingen barn sammen. [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=8333&idx_id=8333&uid=ny&idx_side=-105>Lenke Legger også med en link på Nikolai s datter Tolline Nicolaisdatter døpt 24.05.1858 i Sør-Fron Kirke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Kom tilfeldigvis over dette uekte barnet, Jens Andreas Olsen f.25/3-dpt.16/4 1813 Ytterøy, Ole Jensen Rejtan og Ane Erichsdt.Blomaas? Helt til høyre over 1.påskedag. Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jane Fjerdingby

Hmmm si det du.Hvet at di andre unga brukte Jensen som slektsnavn,men det betyr jo ingen ting dem kunne jo like gjerne het Olsen dem med.Absulutt hvert å skjekke vidre på.Jeg kjenner jo ikke til noen ting ang denne slekta her,Siden min 2 tip oldefar bare gjorde tipoldemor Gravid å stakk vidre.Hadde håpet noen viste om noen her, tror ingen hvet at Nikolai fikk barn på Hundorp en gang .Her sitter jeg på en gedigen etterslekt av Nikolai Edvard Jensen.Hilsen JaneF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Begynner å tvile sterkt på Ole Jensen Rejten Ytterøy. Begynner heller å tro at han er sønn av en jeg holder på med, og da heter han Ole Jensen Brun og født i 1790. Denne Ole Jensen ble gift i Domkrk. i 1821 med en helt annen dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jane Fjerdingby

Har sittet her å sett nå tror ikke dette er di samme.Holm og Berg går liksom litt igjen hele veien.også blandt noen av faddera..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Det ser ut som om Ole Jensen Holm var musketer i 2. Trondhjemske regiment. Det står soldat ved Johan Jørgens dåp, og musketer ved forlovelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jane Fjerdingby

hvet ikke hvor en skal lete,har en følse av at familien er innflyttere.Har lett Rundt om på steder som heter Holm og Berg,å det er mange.I dåpene på barna også så føler jeg faddere er utenfor familien...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Siden det står nevnt i kirkebøkene for Trondheim så vil jeg tro det er der. Ingen vits å nevne for presten at du har fått et annet barn et helt annet sted i landet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jane Fjerdingby

Har også fundert på om denne familien kan ha en tilknyttining til Sør-Fron I Gudbransdalen,siden det var der Nikolai traff min 2 tip, å fikk barn med henne.I familien har det blitt sagt at han ferierte på Hundorp Gård.Tenker liksom på hva han gjorde der.så gift i Bergen 6år senere...Mange tanker rundt dette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jane Fjerdingby

Hmm er vist ingen som kjenner til denne familien her.Men jeg får x finga å håpe at en vakker dag så kjenner noen igjen noen av navna...Hilsen JaneF

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
  • 3 uker senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.