Gå til innhold
Arkivverket

[#58000] Legacy


Gjest Mona Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Moum

Jeg har lenge brukt WinFamily men nå tenkte jeg å prøve Legacy. Problemet er at jeg ikke får åpnet den lagrede filen. Jeg får følgende feilmelding. Dette er ikke en GEDCOM fil.Den begynner ikke med '0 Head' Men det ER en GEDCOMfil som er importert fra WinFamily. Noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbj. Arnestad

Har du åpnet fila i f. eks. Notepad og verifisert ved selvsyn at den er en GEDCOM-fil? Første linje skal være0 HEADog siste linje skal være0 TRLRMvh. Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

Åpnet å så. Må tilstå at jeg ikke skjønte noenting. Dette var det som kom opp Feilrapport for: C:\WinFamily\Minnye.ged. Hovedpost: 0 @S1@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S10@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S11@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S12@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S13@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S14@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S15@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S16@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S17@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S18@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S19@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S2@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S20@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S21@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S22@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S23@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S24@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S25@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S26@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S27@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S28@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S29@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S3@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S30@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S31@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S32@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S33@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S34@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S35@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S36@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S37@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S38@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S39@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S4@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S40@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S41@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S42@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S43@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S44@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S45@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S46@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S47@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S48@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S49@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S5@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S50@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S6@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S7@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S8@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @S9@ SOUR * Ukjennelig linje for en kilde post: 1 _CAT 1 Plassert i notat : ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @I1@ INDI * Ukjennelig linje for en person post: 1 _PICT 4 Plassert i notat - Kristiane Marie Moum: ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @I2@ INDI * Ukjennelig linje for en person post: 1 _PICT 3 Plassert i notat - Niclas Moum: ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @I64@ INDI * Ukjennelig linje for en person post: 1 _PICT 2 Plassert i notat - Johnny Nilsen: ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @I64@ INDI * Ukjennelig linje for en person post: 1 _PICT 1 Plassert i notat - Johnny Nilsen: ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @F18@ FAM * Ukjennelig linje for en familie post: 1 _PICT 1 Plassert i notat for ekteskap: ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @F4@ FAM * Ukjennelig linje for en familie post: 1 _DIV Plassert i notat for ekteskap: DATE 15 DEC 2001 TYPE 3 ---------------------------------------- Hovedpost: 0 @F79@ FAM * Ukjennelig linje for en familie post: 1 _DIV Plassert i notat for ekteskap: DATE 1892 TYPE 2 ----------------------------------------

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Asbj. Arnestad

For meg ser dettte ut som feilmeldinger som ble laget da du forsøkte å eksportere dataene dine fra WinFamily. Dette er i allefal ikke GEDCOM.Forsøk en gang til å eksportere dataene dine til GEDCOM, kaskje du har mere flaks da. Forsøk også å importere GEDCOM-fila tilbake til WinFamily, evt. andre slektsprogrammer. Forøvrig har Legacy et norsk brukerforum: http://www.legacynorsk.com/phpBB2/index.php?c=1. Kanskje lettere å få hjelp der.Mvh. Asbjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

DIS-NORGE Skriver :Disse programmene bør du unngå: Familiearkiv (norsk) Heredis (fransk/engelsk) Win Family (norsk) Disse programmene har alle alvorlige feil med hensyn på import/eksport av slektsinformasjon. Det betyr at du ikke får med deg all informasjon ut av programmet til et annet slektsprogram, dersom du ønsker det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

Takk for tipset om WinFamily. Jeg har nemlig lagt ned alle opplysningene mine der. Får legge de over til Legacy... Takk for hjelpen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Likevel,noe info skulle vel la seg gjøre å overføre-pass bare på å bruke standard gedcom,det finnes nemlig flere typer Gedcom filer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

I Embla kan du lese inn sikkerhetskopien fra Win Family rett inn i slektsprogrammet uten å bruke gedcom, men nå har du uansett bestemt deg for Legacy. Håper du får overført det meste.Lykke til! Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

Embla??? Hva er det? Jeg har lenge brukt WinFamily og er veldig fornøyd med det, men jeg kom over en gratis utgavet av Legacy, derfor prøver jeg ut den, men jeg synes det er rotete i forhold til WF6. Jeg har også WF7, men den synes jeg er ennå mer rotete og uoversiktlig enn WF6. Er åpen for fler system jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jan Frode Johansen

Embla er et fantastisk program,jeg bruker det.Men jeg bruker Family tree maker som 'mateprogram' det er enklest å legge inn info på, deretter importerer jeg en Gedcom inn i Embla.Det har aldri vært noe problemer med overføring fra FTM til Embla.Men biografiene skriver jeg inn i Embla manuellt.Jeg har aldri hatt noe problem med Embla og anbefaler det på det varmeste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

Takk for gode råd. Jeg har bestilt Embla. Foreløpig legger jeg alt inn i Win Family 6, så får jeg importere det derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

Takk for gode råd. Jeg skal prøve. Har vært inne på disnorge, men jeg synes det var vanskelig å finne fram, men jeg gir ikke opp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

Sånn. Da har jeg kjøpt Embla og fått innstallert det. Men jeg klarer ikke å overføre de dataene jeg har i WinFamily... Må jeg legge inn hver eneste sjel på nytt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Du må ta en sikkerhetskopi fra Win Family og importere inn i Embla vd å velge import/eksport fra filmenyen.Velg Win Family V6 og klikk på knappen 'velg' for å finne sikkerhetskopien fra Win Family. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

Ja det gjorde jeg med en gang, men programmet ble bare stående å gå i flere timer uten at det skjedde noe :-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Jeg har sjøl vært 'fanga' i WinFamily i flere år. Problemet er at WinFamily har en feil som gjør at den ikke klarer å generere GedCom-filer. Det er all grunn til å advare mot å bruke WinFamiliy!Stay away!Min redning ble faktisk Embla. Programmet har en egen importfunksjon der man kan importere direkte i fra WinFamily-fila og rett inn i Embla uten å gå via GedCom. (Det er nok dette Johan Artur refererer til i innlegg 16.) På 10 minutter fikk jeg alle mine 20.000 personer ut av WinFamily og inn i Embla. All ære til Embla for dette!Nå kan jeg igjen lage GedCom-filer og kan velge og vrake i blant en rekke programmer. Når jeg endelig kom meg ut av WinFamily har jeg vært innom (foruten Embla) både BK (Brothers Keepers), TMG (The Masters genealogist) og Legacy. Gode program alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stein Inge Haaland

Hei MonaHvis du tar kontakt så kan jeg forsøke å hjelpe deg. Du finner kontaktinformasjonen i følgebrevet til Embla Familie og Slekt.Vennlig hilsen Stein Inge Haaland Daglig leder i Embla Norsk Familiehistorie AS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Mona Moum

Hva skjer i programmet om en slektning har felles ander med ny person som blir funnet?? Mange navn er jo like. Hans Olsen, Nils Syversen osv. Disse er ikke alltid samme person. Hvordan klarer Legacy og eller Embla å skille dette, eller må jeg holde tunga rett i munnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Det er ikke noe problem for noe slektsprogram. Så lenge du legger personene inn på rett plass skal alt gå bra. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jon Torp

Til Mona (innlegg 21).Er ikke helt sikker på hva du spør om. Så det er mulig dette er på siden...Jeg kjenner ikke Embla godt nok, men Legacy har i alle fall en svakhet jeg misliker: Om du legger inn en Hans Olsen i Legacy får du dessverre ingen advarsel i fra programmet om at det i fra før finnes x antall Hans Olsen i databasen. Dette er noe jeg håper kommer på plass i nyere versjoner i Legacy. Hadde det i et annet slektsprogram jeg brukte tidligere, og det var sabla hendig. Det gjør det så mye enklere å gardere seg mot dobbeltregistrering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marianne Solli

Hei Mona.Ett er det å legge inn personene på riktig plass i programmene, uansett hvilket program man velger, noe annet er at det er ikke til å komme bort fra at det finnes mange persomer med det samme navnet, som man muligens har fra før (kanskje uten at det er de samme personene). Et godt program kommer derfor opp med alle disse like navnene når du skriver inn det nye navnet. Så får du anledning til å arbeide deg nedover i denne 'like-navn-lista' og se om den du legger inn muligens kan være en av de personene programmet allerede har hentet fram. Ofte vil det også være det.Så derfor er det nok lurt som du sier 'å holde tunga rett i munnen' også.Vennlig hilsen Marianne Solli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Johan Arthur Hansen

Embla har denne funksjonen og her kan du se alle som f.eks heter Anna Olsdtr. og de kan det være svært mange av. Du kan velge om du vil ha denne funksjonen eller ikke. Mvh. Johan Arthur Hansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.