Gå til innhold
Arkivverket

[#58001] skuespiller Aase Byes foreldre?


Gjest Hanne Ludvigsen
 Del

Recommended Posts

Gjest Hanne Ludvigsen

Lurer på hvem skuespiller Aase Bye sine foreldre var? Hun er født Juni 1904. Mulig på Nes Hedemark. Hadde hun en søster Julie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

På Googlesøk fant jeg at hun var født 4 juni i Oslo, men ingenting om foreldrene.Fant dette som kan være artig å se fra 'Brudeferden' i Hardanger: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

På DIS, hvis det er den samme Aase Bye da, så står det at far var Anders Bye født 1874, Nes, Hedmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

hei, ifølge Norsk Biografisk Leksikon, var foreldrene hennes kjøpmann Anders Bye (1874-1918) og ekspeditør Astrid Hansen (1879-1920). Aase ble født i gamle Vika, står det, faren var bondesønn fra Hedmaken og moren Sagene-jente,hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Hun er som sin onkel Anders butikkekspeditør senere eier på Nes. Min svigermor har giftet seg med Julies sønn i påsken. Moro å vite litt. Hanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

I 1900 er det tre aktuelle Astrid Hansen, f 1877, 1878 og 1880. En av dem bor i Sagveien som er på Sagene. Kanskje henne; LenkeDe to andre bor i Niels Julsgt og i Frognerveien, som begge deler er Vest.Dåpen til Aase kan vel være i flere kirker; Uranienborg & Frogner, Trefoldighet og Johannes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Så flink du var! Jeg leita i tre andre kirker, ikke rart jeg ikke fant henne.Ble hun gift noen gang? Ettersom hun testamenterte alt hun hadde til et fond er det vel lite trolig at hun fikk barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

gift 1. gang med lege Carl Christian Christensen i 1927, skilt og gift på nytt i 1929 med skipsmegler Jan Kurt Dedichen, som døde i 1935. Gift 3. gang i 1948 med redaktør i Farmand, Trygve J. B. Hoff. Alt ifølge NBL - tror ikke hun fikk noen barn,Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thor Bøhmer

Anders Larsen By er sønn av Lars Kristiansen By fra Nes og Agnete Andersdatter Hovde av Furnesslekt, men f på Nes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.