Gå til innhold
Arkivverket

[#58016] Nils Gabrielsen Myhres (Svelvik) uekte sønn


Gjest Anne Sollman
 Del

Recommended Posts

Gjest Anne Sollman

Den siste husmann i Strømm Peder Gunelius Nilsen på Furubråtan, ble født 06.02.1845. Uekte sønn av pigen Inger Olea Johansdatter som senere ble gift med smed og enkemann Christian Christiansen. Hun dør ca 1860, året etter at Gunelius blir konfirmert. Far til Gunelius blir ved dåpen 13.04.1845 oppgitt å være Nils Gabrielsen Myhre. og i bygdebok fra Strømm kan jeg se at han var både kjøpmann og ordfører i Svelvik. Jeg er interessert i informasjon om ham og slekten hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Kan det være denne mannen? Fant Nils Gabrielsen,døpt 22 juni 1819,Strømmen,Vestfold. Foreldre Gabriel Elindsen og Marthe pettersdatter LenkeMvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sollman

Hei, og takk til dere alle. Jeg hadde funnet mor til Nils, Marthe. Og far, Gabriel Ellingsen, gjestgiver. Far til Gabriel het da sannsynligvis Elling. Siden jeg har funnet at Nils var ordfører og donerte altersølv til kirken osv i Svelvik, skulle jeg gjerne hatt litt 'kjøtt' på beina, hvor kom denne Myhreslakta fra? Ser også at da han gifter seg med jomfu Ovidia Bache er han styrmand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars Ove Wangensteen

HeiJeg ser i innlegg 9 at du allerede visste noe av det du etterlyste i innlegg 1.Det hadde vært flott om du hadde opplyst allerede da hva du visste, slik at dobbeltarbeid kunne vært unngått.Mvh Lars Ove

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Sollman

Hei Ove, takk igjen og beklager, du har rett. Jeg kunne ha uttrykt meg tydeligere, men jeg tenkte kanskje noen satt med kunnskap om Svelvikhistorie og visste noe om denne familiens liv og gjøren. Lurer litt på om denne uekte sønnen som mistet moren sin som 15 åring hadde noe kontakt med sin biologiske far for eksempel. Mvh Anne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.