Gå til innhold
Arkivverket

[#58019] Ole Eliassen f. ca 1800 og Andrine Olsdatter


Gjest Arnt Stavne
 Del

Recommended Posts

Gjest Arnt Stavne

I 1828 blir Lars født841.A06 Rødøy Folio 14LarsUægteForeldre: gift mand Inderst Ole Eliassen Olderviig og Pigen Andrine Olsdatter Sperstad (1st leiermaal)Faddere: Elias Augustinussen Næss?, Arnt Johan Nordfjord, Johanna Melchersd. Schiviig, Martha Torsd. Sperstad, Tor Johnsen Wernæs841.A09 folio 10 konfirmerte 14 juli 1850Lars Olsen, 20 år, fødested Sperstadforeldre Ole Eliassen og Andrine OlsdrI militære mannskapsruller for Rødøy 1828 finner jeg Ole Eliasen Oldervig, 28 år, fødested Ranen, Er svagFinner han ingen andre år i de militære mannskapsrullene for RødøyFinner han ikke gift eller død i Rødøy, kan heller ikke se at han har andre barn døpt eller konfirmert i Rødøy.Har heller ikke funnet Andrine født, konfirmert eller gift i Rødøy. Kan heller ikke se at hun har andre barn døpt eller konfirmert i Rødøy.Det finnes en Andrine Olsdatter død i 1872, med opholdssted Sørfjord og alder 70 år.Lars har en datter med navn Adriane, så det kan være moren het det og ikke Andrine.Har sjekket Svein Edvardsens avskrift av mannskapsruller for Sør og Nord Rana, men de Ole Eliassen jeg finner der som er nærmest i alder er også registrert der i 1828.Håper det er noen som hjelpe meg å finne ut mer om Ole eller Andrine.Mvh. Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Steinar Olsen

heipå denne siden http://www.lineset.net/slekt/no/ finner du Lars Olsen gift klipt ut i tilfelle linken bare fører det til Steinar Lineset side med kirkebok for Rødøy.1858.8 ungk Lars Olsen Nordfjordnes Sperstad 30 år far Ole Eliassen g. 29.08.1858 m. pige Hendrikke Augustine Eliasdr f. Nordfjordnes 20 år, far Elias Augustinussen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnt Stavne

Takk SteinarSer nå at jeg ikke har formulert meg helt klart, det er Ole Eliassen jeg ikke kan finne hvor han ble gift eller om han har andre barn.Mvh. Arnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.