Gå til innhold
Arkivverket

[#58020] Vielse i Vålerenga kirke 1900


Gjest Lill Hansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Lill Hansen

HeiKarl Oskar Svensson Lindblad og Sofia Johannesdr vier seg den 29.12.1900. De er begge svenske. Har noen tilgang til svenske kilder for å finne deres familier ? Det går en historie i slekta om at han skulle være ' rallar ' fra Malmö. Men Västra Ed kan både være Dals-Ed i Dalsland og Västra Ed i Småland.De står som nr 96: Lenke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

Carl Osk. Lindblad m f Askim hf g Dagarbeider (Kykelsrud) 72 Sverige 52312 Sofie Lindblad k b hm g Hustru 68 Sverige 52313 Oskar Lindblad m b s ug 96 52314 !! Lindblad* k b d ug 100600De bor i Totensgade i Kristiania. Kan det stå mer under en av barnas fødtsler??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Hansen

De fikk 2 barn utenfor ekteskap:Oskar Emanuel Armand, f 28.10.1896 i K.ania. Har ikke klart å finne han i kirkebøkene. Ved hans vielse i Vålerenga Kirke 15.8.1915 er han konfirmert i samme kirke 23.4.1911, men den finnes ikke.I 1915 bodde han på samme adresse som foreldrene: Vaalerenggt 23.Alma Maria, f 10.6.1900 Vålerenga Kirke. Ingen opplysninger om foreldrene unntatt fødselsår.Bosted: Totengata 7.I 1902 får de datteren Borghild Sofie, f 15.9 i Vålerenga Kirke. Far er svensk jordarbeider. Da bor de i Totengata 10.Så langt har jeg klart å følge dem. Med alle de kirkenebøkene tar det litt tid å finne ut hvor de sognet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hanne Ludvigsen

612084 Oskar E.A. Lindblad 2810 1896 1805 1963 2505 1963 57 8 19-1 Nordre gravlund Oslo Sagene612085 Betty Marie Lindblad 2509 1895 2701 1965 0202 1965 57 8 19-2 Nordre gravlund Oslo SageneDet står ofte fødestedet i papirene til kirkevergen. Har du skjekket det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

LillJeg svarer her jeg i stedet for mitt eget tema.Så langt har jeg ikke funnet noe. Men, et spørsmål, hvilken kirkebok er vielsen fra ? Har du sjekket både i mini og klokkerbok ? Hva med lysningsprotokoll el. forlovelseserklæringer, finnes det ? Kan det stå små forskjeller i mini el klokkerbok som kan være det lille som gjør at vi kommer videre ?Anne lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

LillUff, hodet og øynene funket visst like bra som jeg trodde kroppen gjorde på morgenkvisten. Det står jo i overskriften din hvor de giftet seg.Da fant jeg forlovelseserklæringer, og da kom vi muligens noe nærmere.Permanent sidelenke: LenkeDet ser ut som Karl Oskar er født i Vestra Ed 3/4-72 og Johanna i Ødeborg 12 eller 19/5-68.Da skal jeg se om det er mulig å finne noe på disse stedene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Noen som kan være med å tyde fødestedene til Karl Oskar og Johanna. Jeg kan ha tatt feil. Likeså noen som tyder etternavnet på Karl Oskars far ?Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne Lene Hagen

Tror visst jeg stanger hodet i veggen her. Finner ikke det jeg ser etter.Ser fra lenken i innlegg 8 at han var jernbanearbeider. Er du heldig så var han ansatt i jernbanen og ikke sesongarbeider. Kontakt og spør på jernbanemuseet på Hamar. Utrolig hva de har. Jeg har selv funnet mange av mine der.http://www.norsk-jernbanemuseum.no/index.htm Under lenken biblioteket finner du mailadresse og tlf nr dit. De er utrolig hjelpsomme. Som sagt var han ansatt i Jernbanen har du en mulighet der.Ta med det lille du vet om han, og kanskje spesiellt noe om hvor han bodde ved vielsen, da det nevnes at han var jernbanearbeider, selvfølgelig i tillegg til det andre du vet.Mandager har de stengt, så da har de jo oppe i morgen. Skulle du få noe info der, så legg det ut her da.Anne Lene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lill Hansen

Hei og tusen takk for hjelpen.Skal kontakte de så fort jeg har tid. I ft 1900 jobber han i Askim: LenkeUt fra det jeg har sett om han var han løsarbeider, også ved sønnens vielse i 1915.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...
 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.