Gå til innhold
Arkivverket

[#58021] Hvor og hvordan komme videre ?


Gjest Ellen Tangen
 Del

Recommended Posts

Gjest Ellen Tangen

Jeg er fortsatt på leit etter opplysninger om min bestefar Hjalmar Johannesson. Alt jeg vet er at han er født i Kristiania og har oppholdt seg på Lervik på Stord.. Han er oppført som min fars far i fødselsregisteret for Odda. Min far blei adoptert. I fødselsregistert for Odda 1916-1925 står min far oppført, Leif Artur nr. 24,med foreldre og adoptivforeldre. Jeg har tatt kontakt alle tenkelige steder og siste svar fra Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet er at han var forsvunnet på adopsjostidspunktet. Hvordan kan jeg finne flere opplysninger?Ellen Tangen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Ellen! Kan du legge inn lenken på dåpen på Leif Arthur?Birger! Så på denne jeg også,men denne mannen er ikke født i Kristiania,som Ellen henviser til i innlegg 1.Mvh Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen

Hei! Ved å se på dåpen til Leif Arthur nr 89 under 1920: [url="http://www.arkivverket.no/URN:kb_read?idx_kildeid=2191&idx_id=2191&uid=ny&idx_side=-131>Lenke er fødestedet der oppgitt til Lervik, Stord. Finner en Hjalmar med far Johannes født 1875 i kb for Stord nr 37: Lenke I FT 1900 finner vi denne Hjalmar i Ullensvang som bakersvend: Lenke Dette kan jo være riktig kandidat?? Hjalmars foreldre finnes også under innflyttede til Stord i 1874:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Terje! Det stemmer ikke at det står at farens fødested er Lervik,Stord.Det står at farens bopel er der.Ann-Mary

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Terje Pettersen

Hei! Beklager, ser det nå at det står bopel, men kandidaten trenger jo ikke være uaktuell? Mvh Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.