Gå til innhold
Arkivverket

[#58023] Hvor kom bestefaren til Bolivar Skjellia fra?


Gjest Mona Moum
 Del

Recommended Posts

Gjest Mona Moum

Bolivar Skjellia (1850-1933) Har bilde av ham, er sønnen til erik Trondsen Skjellia (1820) og Berte Marie Syversdatter (824) Hennes far het Syver Olsen. Mer enn det vet jeg ikke. Faren til Erik Trondsen het Tron(d) Eriksen. Han står oppført som Thore ett sted, men det er jo feil, siden sønnen Erik het Trondsen. Moren til Erik het Berte Olsdatter. Jeg finner en tjenestejente som heter Berte Olsdatter i Borge, men Trond Eriksen finner jeg ikke. Har hørt at han skulle komme fra Gudbransdalen. Har funnet to aktuelle der, men jeg er ikke sikker på om det hverken er en av de eller om det kan være andre som kan være denne Trond. Kan noen hjelpe. Gjerne hjelpe med mine andre løse tråder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anne J. Engmo

For å begynne en plass: hvor i Norges land ble Bolivar født? Har prøvd å finne ham på 1865-tellinga,men fant ham ikke selv om jeg prøvde med flere 'børjar på' !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

For meg ser det ut som om hun het Birthe Olsdatter Brevig. hun kan godt ha kommet fra Brevik i Torsnes, men Kona til Trond Eriksen het Bert(h)e Marie Syversdatter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mona Moum

Beklager. Nå går det veldig fort unna her. Moren og kona hadde nesten likt navn. Ja det er dette lenken det du har funnet. Tusen takk. Ikke minst er det imponerende at du har klart å tyde det. Det eneste jeg får utav det er at de giftet seg i Holm kirke i Torsnes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.