Gå til innhold
Arkivverket
Gjest Anne Tove Bakke

[#58024] 9c Rode, Stavanger

Recommended Posts

Gjest Anne Tove Bakke

9c Rode, Stavanger. Noen som vet hvor i Stavanger dette er? Funnet i 1865 tellingen for 1103 Stavanger.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest arne kvitrud

Dersom 1142 oppe i venstre hjørne på skjemaet viser til husnummeret (gårdsnummer), så var denne eiendommen i bydelen 'Forstæderne'. Dette var en del av Hetland Prestegård, som på 1840-tallet ble en del av Stavanger by. Det er området øst for dagens Klubbgate. Bydelen kalles i dag Storhaug bydel.Jeg tror du skal lete i nabogatene til Pedersgata. Bruksnummer 1140 er Pedersgata 30, og 1141 er i St. Hansgate 3 - som er en tverrgate til Pedersgata, 1143 er Nedre Dalgate 37 - som er en parallellgate til Pedersgate. Jeg fant ikke 1142 i 1912-matrikkelen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest arne kvitrud

Etter å ha lett litt til fant jeg 1142, det er Tårngata 20.Jeg vil tro at husene i denne delen av byen er bygd midt på 1800-tallet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gjest Anne Tove Bakke

Tusen hjertelig takk for hjelpen!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.