Gå til innhold
Arkivverket

[#58026] Henricha Catherine Schouv, Tønsberg


Gjest Torill Berg
 Del

Recommended Posts

Gjest Torill Berg

Jeg har funnet konfirmasjonen til Henricha i Tønsberg/St. Laurentii i 1791. Hun var da 16 år. Dessverre står ikke navn på hennes foreldre oppgitt her. Jeg prøver å finne hennes dåp, hun burde være født ca 1775, men kan ikke finne henne. Jeg vet ellers at hun i 1800 giftet seg med Christian Olsen. Dersom noen har opplysninger om Henricha blir jeg veldig glad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ann-Mary Engum

Flere søsken: Catherine,født 21 okt 1765 [url="http://www.familysearch.org/eng/Search/igi/individual_record.asp?recid=700008388272&lds=1&region=12&regionfriendly=Norway&juris1=&juris2=&juris3=&juris4=&regionfriendly=&juris1friendly=&juris2friendly=&juris3friendly=&juris4friendly=>Lenke Annechen,født 6 sept 1766 Lenke Maren,født 2 feb 1768 Lenke Enda en Annechen,født 24 feb 1769 Lenke Enda en Henrikke,født 8 feb 1771,død 28 sept 1773 Lenke Gabriel Laurentina,født 7 nov 1777

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Litt pussig at damen ble døpt i Bamle som Carsten har funnet. Familien kan jo ha flyttet til Bamle, eller kommme derfra?Her lurer jeg på om ikke Henricha er gift i Tønsberg i 1801? LenkeKan hende kirkebøker forteller om foreldre og fødested?Mvh. Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her i denne kilden er også dåpen til Henricha nevnt i Bamle: LenkeJeg lurer litt på om hennes far Andreas Schoug ble gift 2. gang i Eiker . Fant en herre med det navnet i 1801-telling og under giftemål?Mvh. Gunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Her er i så fall vielsen til Andreas fra denne kilden: LenkeSkulle være mulig å finne ut om kan kom fra Langesund i kirkebøker?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunn Huglen

Om da ikke dette kan være fader til Henricha, med samme Andreas Schou navn litt annen variant av etternavn. Også denne mannen i Larvik 1801 er vel en mulig kandidat? Lenke Også han er i så fall gift om igjen?Gunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.