Gå til innhold
Arkivverket

[#58035] Fra Fron/Gausdal til USA 1883 - 1900


Gjest Bjørg Kristiansen
 Del

Recommended Posts

Gjest Bjørg Kristiansen

Jeg prøver å finne en slektning, hun var søster til min bestemor. Navnet er RØNNAUG HANSDTR. f.15/10.1868 og konfirm,1883 i Svatsum,Vestre Gausdal. Foreldre er Hans Paulsen f.1846 i S.Fron og Ragnhild Nilsdtr.f.1842 i Svatsum.Bosatt i Erlandhuset i Svatsum. Jeg finner ikke Rønnaug ved folketell.1900 og det kan tenkes at hun dro til USA.3 søsken reiste i 1904 og 1908.To er funnet i folketelling i 1910 i South Dakota, Codington coynty.Fuller township, og en i N Dakota,Sargent county,Weber Township.Kan noen hjelpe meg?Hilsen Bjørg Kristiansen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Kristiansen

Hei Kjellaug.Du har funnet når Rønnaug er født, men det har jeg, og også at hun er konf.i 1883.Men det er ikke hun som er gift i 1894.Da jeg ikke kan finne henne ved folketell.i 1900 så må hun enten være død eller utv.i tidsrommet -83 til 1900.Men kan ikke finne henne i dødsreg.eller i emigrantprotokoll- Hilsen Bjørg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kjellaug Robberstad Petit

Den nærmeste er denne, men hun er 4 år for ung. Det er ikke alltid riktig med alderen som du nok vet: LenkeMen som du sier, kan hun og være død.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helge Hålåsæter

Det er ei Rønnaug Hansdatter i FT1900 i Østre Gausdal og som er født i Vestre Gausdal i 1869 og bor på Aanstad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bjørg Kristiansen

Hallo Helge og Kjellaug. Dessverre er ikke noen av disse 'min Rønnaug', foreldrene stemmer ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.