Gå til innhold
Arkivverket

[#58037] Eilert Ingebrigtsen Haugland og kona Anna - avlidne på Askøy - finn dei ikkje!?


Gjest Lars E. Øyane
 Del

Recommended Posts

Gjest Lars E. Øyane

Eilert Olai Ingebrigtsen/Haugland, fødd på Askøy 25.2.1878, skal vera avliden på gamleheimen på Erdal, Askøy kring 1972.Anna Clausen Ingebrigtsen/Haugland, fødd i Hafslo 21.8.1873, skal vera avlidi på Haugland (Hauglandshella) på Askøy kring 1954.Eg finn ikkje nokon av desse dødsfalli i dødsfallsbasane eller kyrkjegardsregisteri for Askøy. Er det eg som les so feil, eller...?Eg takkar so mykje på førehand for alle gode tips!Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Unni Lauvås

Hei, har du søk på Dis-gravminner? Finner en Anna Haugland f. 18.12.1873 d. 19.02.1952, på Askøy, Futebø- Strusshamn gravplass. Ikke sikkert at det er 'din' Anna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Unni for innlegg i denne saki.Denne Anna Haugland som døydde 1952, var enkja eter ein lærar Haugland, og Eilert var IKKJE lærar. Heller ikkje stemmer fødestaden eller fødselsdatoen for denne Anna.Eg har ogso søkt hjå DIS, men utan resultat.Med venleg helsing,Lars E. Øyane

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Inger Elise Bøe

Lars, jeg vet ikke om du har fått tak i vielsen til Eilert og Anna, men det kan jo være flere som er interessert, så her er den: LenkeEilert er skrevet både Ellert og Eilert i kirkebøkene. Har ikke klart å finne dødsreg. for paret, antakelig fordi bøkene ikke er frigitt enda?.Ser at paret i FT1900 bor i noe som heter Rosenvinge, St. Damsgaard i Bergen. Skulle så gjerne hatt litt informasjon om hvor huset lå. Antar at det ikke er snakk om hovedhuset. Det bodde ca. 40 personer samtidig med dem, kan det ha vært en s.k. arbeiderbolig? Har noen et foto? Da blir jeg veldig takknemlig. Jeg har søkt etter stedets historie, men det dreier seg alltid om patrisierhuset. Jeg er mer interessert i historien rundt støperiet og omgivelsene i bydelen, vet noen om det fins? Dette er mine oldeforeldre og jeg holder f.t. på med å overføre min slektshistorie til mine barnebarn:-) Jeg har bilde av Eilert Olai og Anna, hvis noen er interessert.Einar Andreas har jeg desverre ikke klart å finne informasjon om, men jeg arbeider med saken.Ser også at det bodde en fam. Rogde i nevnte hus, kan det være etterkommere av Isak Rogde, eier av skonnerten Anna af Bergen som nå ligger i Harstad som Anna Rogde? (egentlig nytt tema, men jeg er bare litt nysjerrig på akkurat dette:)Mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kan gravene være slettet før registreringen startet?Inger Elise, Hvor bodde de etter at de flyttet fra Damsgård til Askøy?Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Elise Bøe

Da min mormor, Inga Mathilde, i 1917 giftet seg med Egil Johan Aune, bodde Eilert Olai, i hht. kirkeboka i Brønnøy, i Haugland, Askøy.mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Kirkevergen er grei med å hjelpe Lenke så da sa da er det å ringe dem i morgen.Jeg fikk god hjelp med et dødsfall helt tilbake til 1894, så det går helt sikkert greit.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Flott Inger. Husk å ha nøyaktige fødselsdata når du ringer. De kan nemlig slå opp på det.Håper du meddeler oss resultatet. Alltid kjekt å vite om man når frem.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Elise Bøe

Snakket med kirkekontoret i dag og de skulle sende meg en e-post med evnt. resultat. Vedk. var meget forekommende og hjelpsom.mvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inger Elise Bøe

Dette ble kjapt ekspedert! Her er dødsdatoer bekreftet:Eilert Ingebrigtsen, født 25.02.1878, død på Askøy Gamlehjem 08.02.1972, gravlagt 14.02.1972 på Tveit. Anna Ingebrigtsen, født 21.08.1873 i Mo i Hafslo, gift i 1895, bosted Haugland, død 10.05.1954, gravlagt 15.05.1954 på Tveitmvh Inger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Arnfrid Mæland

Flott Inger,da betyr vel dette, slik jeg skrev i (5), at gravminnene deres ble slettet før gravminne-registreringen på Tveit startet. Den pågikk på begynnelsen av 2000-tallet og var sluttført i 2007.Mvh Arnfrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lars E. Øyane

Hjarteleg takk til Inger Elise og Arnfrid for ei spennande drøfting og flotte opplysningar. Og ENDELEG er dødsdatoen til Anna komen på plass. Eg er særs takksam for den.Elles vonar eg at du Inger ELise ogso vil lukkast i å finna opplysningar om Einar Andreas Ingebrigtsen (eller Eilertsen eller Haugland?), fødd på Laksevåg 2.7.1898, som skal ha vore gift og budde 1954 i Mo i Rana og sidan flytt til Oslo? Eg manglar òg nokre detaljar om fleire av dei andre borni, men her kjem me svært nær vår tid, so kanskje me kunne ta ei drøfting pr. e-mail eller telefon?Med venleg helsing,Lars E. Øyane (lars.e.oyane@sdsl.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest Leif B.Mathiesen

Einar Andreas(min bestefar)giftet seg(1921,Årstad,Bergen)med Hanna Josefine Helgesen fra Vivestad,Ramnes,Vestfold.Flyttet til Lørenskog i Akershus hvor resten av Hannas familie bodde og fikk 5 barn.Kontakt meg på e-post for vidre detaljer. (leib-m@online.no)Jeg er interessert i Annas og Eilerts familie og aner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.