Gå til innhold
Arkivverket

[#58044] flere kråketær i Norderhov


Gjest Astrid K. Natvig
 Del

Recommended Posts

Gjest Astrid K. Natvig

Kan noen tyde hva som står i forbindelse med den nederst innføringen under 'publ. abs.' 31. mars 1762, inkludert gårdstilknytningen - midt på venstre side. Lenkevennlig hilsen Astrid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Svein Arnolf Bjørndal

Det er vel OVER 31. mars? (Datoen står vel på siden før)Den siste av innførslene over de public absolverede midt på venstre side leser jeg som følger:Karen Knudsd: Hoff beg: Lejerm: med Niels Halvorsen FrogsE: /:Hendes 3die Lejerm:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Berit Knudsen

Tror ikke datoen var 31. mars, da det vel gjelder det som står etter datoen, men judica 1762=28/3. Karen Knusdt. beg. leierm. med Niels Halvorsen Frogs eie?. Hendes 3.leiermål. Er usikker på gårsnavnet, men det er hva jeg tror.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Astrid K. Natvig

Bingo! Tusen takk til dere begge!! Med denne henvisningen til Frogseie, er jeg et godt stykke på vei til å finne ut hvilken Niels Halvorsen som var far til min ane, jfr. debattnr. 57983.venlig hilsen Astrid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Del

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig Informasjon

Arkivverket bruker cookies (informasjonskapsler) på sine nettsider for å levere en bedre tjeneste. De brukes til bl.a. skjemaoppdateringer og innlogging. Bruk siden som normalt, eller lukk informasjonsboksen for å akseptere bruk av cookies.